سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرده زایی در چه کسانی شایعتر است؟/ دلایل مرده زایی چیست؟


مرده زایی در چه کسانی شایعتر است؟/ دلایل مرده زایی چیست؟

مرده زایی به این معنا است که یک نوزاد بدون هیچ نشانه ای از زندگی در زمان به دنیا آمدن و یا بعد از 24 هفتگی مرده به دنیا می آید، یک نوزاد ممکن است در اواخر بارداری (مرگ داخل رحمی) بمیرد، بیشتر غیر منتظره است که یک نوزاد در طول به دنیا آمدن بمیرد، نوازد مرده غیر معمول است اما متاسفانه نادر نیست.

چه چیزی باعث می شود که یک نوزاد در رحم مادر بمیرد؟

دلایل زیادی برای مرگ در رحم مادر وجود دارد، این دلایل عبارتند از عواملی چون جفت، ژنتیک ، سلامت و سن یک مادر ،شیوه زندگی و عفونت که بر روی نوازد تاثیر میگذارد.

مشکل جفت شایع ترین علت مرگ نوزاد در رحم مادر تصور می شود،اصطلاح پزشکی در مورد این مشکل نارسایی جفت می باشد،حدود دو سوم نوزادانی که در رحم میمیرند تصور می شود به دلیل نارسایی جفت از دست میروند، دلایل دقیقی برای اینکه چرا جفت به درستی کار نمیکند مشخص نیست.

اما پزشکان می دانند که اگر جفت به خوبی کار نکتد باعث می شود رگ های خونی یک مادر که متصل به نوزاد هستند تنگ می شود،که در نتیجه باعث میشود مواد مغذی و اکسیژن به جنین نرسد و باعث مشکلات رشد در جنین شود و مرده زایی در این زمان رخ می دهد.
بسیاری از نوزادانی که مرده هستند نارس و کوچکتر از آن چیزی هستند که باید برای آن مرحله از بارداری باشند.

بیماری بارداری پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری می تواند جریان خون به جنین را از طریق جفت کاهش دهد، گاهی اوقات یک نقص ژنتیکی یا کرومزومی ممکن است باعث شود مرده زایی شود، حدود 10 درصد این دلیل تصور می شود که مغز ، قلب و یا اندام حیاتی دیگر خوب ساخته نشده است.

خون ریزی شدید در اواخر بارداری و یا در حین زایمان یکی دیگر از احتمالاتی است که ممکن است منجر به مرده زایی شود، محسوب می شود، این اتفاق می تواند هنگامی رخ دهد که جفت جدا شدن از رحم را شروع می کند (جدا شدن زودرس جفت).
شرایط جسمی مادر مانند دیابت،عفونت مانند آنفلونزا یا تسکوپلاسموز می تواند از عواملی باشد که منجر به مرده زایی می شود.

در بارداری در سنین بالا، خطر تولد نوزاد مرده بسیار زیاد است، بالاترین خطر در 41 هفتگی می باشد، بنابراین در برخی از بیمارستان ها پیشنهاد می شود که قبل از 39 هفتگی و 40 هفتگی بچه زودتر از موعد مقرر به دنیا بیاید.

خیلی به ندرت پیش می آید که یک نوزاد در پایان بارداری مرده به دنیا بیاید،این ممکن است به دلیل مشکلات جفت باشد،در اغلب بیمارستان ها اگر یک زن 41 هفته از بارداری خود را می گذراند پزشک پیشنهاد می کند که نوزاد را به دنیا بیاورد.
عوامل دیگری چون شیوه ی زندگی مانند چاقی ، نوشیدن مشروبات ، سیگار کشیدن در دوران بارداری خطر مرده زایی را افزایش می دهد، سیگار کشیدن میتواند رشد نوزاد در رحم را محدود کند و اکسیژن رسانی به نوزاد را از طریق جفت کاهش دهد. 

زمانی که نوزاد در رحم مادر می میرد چه اتفاقی می افتد؟

وقتی یک نوزاد در رحم مادر میمیرد ، مادر با حقیقت غم انگیزی روبرو می شود در صورتی که منتظر است که نوزاد خود را به دنیا بیاورد و سلامت جسمی و روحی خود را به تدریج به دست بیاورد.
بسیار نادر است که در هنگام عمل سزارین مرده زایی اتفاق بیفید.

با مرده زایی به شما یک شوک بزرگ وارد می شود، پزشکان به شما مشاوره ای می دهند تا بتوانید این زمان سخت را بهتر بگذرانید .تیم پزشکی شما حساس به احساسات شما خواهد بود و در مورد اتفاق هایی در آینده برای شما خواهد افتاد توضیح می دهند، در اغلب موارد هنگام مرده زایی درد زایمان به صورت غیر عادی شروع می شود، پزشکان با شما صحبت میکنند و به شما قبل از القای زایمان زمانی می دهند که صحبت ها را جذب کنید.

برخی از خانواده ها می خواهند که القای زایمان زود انجام شود، دیگران ترجیح میدهند برای یک یا دو روز صبر کنند تا ببینند چه اتفاقی میافتد تا زایمان به صورت خودکار شروع شود.

شما ممکن است احساس درستی از این تصمیم نداشته باشید، در حالی که همه ی پزشکان در مورد سلامتی شما نگران خواهند بود، اگر آنها متوجه شوند که یک فرصت برای سلامتی شما وجود دارد ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهد به عنوان مثال اگر متوجه شوند شما عفونت دارید به شما توصیه میکنند که القای زایمان را بلافاصله شروع کنید.

اینکه آیا شما به طور طبیعی زایمان را انجام میدهید یا دکتر شما توسط القا زایمان را انجام میدهد، شما در صورت مرده زایی هم یک اتاق زایمان خصوصی در بیمارستان خواهید داشت، ماما برای کاهش درد به شما مورفین تزریق میکنند.
اگر شما انتظار دوقلو یا بیشتر را دارید و یکی از نوزاد ها بمیرد ، دکتر به شما توصیه می کند که القای زایمان را انجام ندهید و شرایط خاص خود را دارد اینکه آیا نوزادان جفت را اشتراک نگذاشته اند و چه مرحله ای آن را از دست میدهند.
نوازدان شما ممکن است همزمان متولد شوند و باید بهترین راه را برای سلامت نوزادان انتخاب کنید، برخی از خانواده ها با این ایده حمل نوزادان ناراحت می شوند .

چه عاملی موجب مرده زایی می شود؟

بسیار نادر است که یک نوزاد در حین زایمان به طور غیر منتظره بمیرد، اغلب نوزادان موقعی می میرند که در رحم مادر هستند.
با این حال، متاسفانه، تعدادی از نوزادان به دلایلی در حین زایمان و تولد میمرند، هنگامی که زایمان خوب پیش نمیرود یک تجربه ی آسیب زا و ترسناک برای پدر و مادر است، آنها ممکن است درک نکنند چه اتفاقی میافتد ، به عنوان کارکنان بیمارستان خیلی سخت است که شرایط اضطراری را برای پدر و مادر توضیح دهند.
اگر نوزاد بسیار بزرگ باشد ، در موارد نادر ممکن است شانه های او در مجرای زایمان گیر کند و به شدت جریان اکسیژن او کاهش یابد، اکثر نوزادان بهبود پیدا میکنند اما به ندرت پیش می آید دیستوش شانه در یک نوازد باعث مرده زایی شود.
یکی دیگر از علل های نادر مرده زایی، مشکلات از دست دادن بند ناف نوزاد است که در نتیجه باعث ازدست دادن اکسیژن نوزاد میشود، بند ناف ممکن است قبل از دهانه ی رحم در اطراف گردن نوزاد بپیچد.

برچسب ها : مرده زایی چیست ، سقط دیررس جنین ، مرگ جنین در رحم مادر ، مرگ جنین در ماه نهم ، پیچیدن بند ناف ، علت ژنتیکی مرگ جنین ، مرده زایی ، علل مرده زایی ، علت مرده زایی ، عوامل مرده زایی ، علائم مرده زایی 

تعداد بازدید : 3

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
چرا دست زدن به انسان مرده غسل دارد اما حیوان مرده نه؟!