سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درخواست گروهک «ارتش آزاد» از عربستان، قطر و ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه+سند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های وابسته به گروهک تروریستی «ارتش آزاد» خواستار مداخله سریع عربستان، قطر و ترکیه در سوریه شدند.

نیروهای ارتش آزاد با انتشار بیانیه‌ای ادعا کردند که هدف آنها از این درخواست مقابله با تلاش «یگان‌های پشتیبانی مردمی کُرد» و نیروهای دولتی سوریه برای تجزیه این کشور است.

روزنامه «الریاض» عربستان با اشاره به این بیانیه گزارش داد که «اقدامات این گروه‌های تروریستی (نیروهای کُرد) با مشارکت جیره‌خوارانی که خود را جیش الثوار می‌نامند مسئله‌ای خطرناک است که به تجزیه سوریه منجر می‌شود».

در این بیانیه ادعا شده است که «بازی کردن با برگه تجزیه مسئله خطرناکی است» و سبب از هم پاشیدن کشورهای منطقه و گسترش جنگ در آن می‌شود.

تروریست‌های ارتش آزاد از کشورهایی که آنها را دوستان ملت سوریه می‌نامند خواستند که برای برقراری امنیت و ثبات در این کشور از آنها حمایت کنند.

در همین راستا، ««محم الاحمد» سخنگوی گروه تروریستی «الجبهه الشامیه» نیز ضمن تحریک ترکیه برای مداخله در سوریه ادعا کرد که «مداخله ترکیه با حملات توپخانه‌ای برای مقابله با طرح تجزیه‌ای که یگان‌های پشتیبانی مردمی کُرد سعی [در اجرای آن] دارند ناکافی است».

وی ضمن انتقاد از ادعاهای رسانه‌ای برخی از کشورها که خود را حامی ملت سوریه می‌دانند گفت: «واقعیت نیازمند تحمیل یک مسئله عملی است که معادله را بر روی زمین تغییر می‌دهد».

از سوی دیگر، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز ضمن انتقاد تهدیدهای مکرر ریاض و آنکارا برای مداخله زمینی در خاک سوریه اعلام کرد که این دو کشور در مسأله دخالت زمینی از خود اختیاری ندارند.

رئیس جمهور سوریه همچنین تأکید کرد که منطقه دائما در معرض برنامه‌ریزی برای تجزیه قرار داشته و دارد و هدف دشمنان سوریه ایجاد یک قانون اساسی طایفی است تا هر گروهی پس از آن به یک طرف خارجی وابسته باشد.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/72YLK6


ویدیو مرتبط :
(عربستان و قطر) یک سند مبنی بر حمایت مستقیم انها از تروریستهای سوریه