سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن ایران مدعی شد: تعطیلی ۱۰هزار واحد تولیدی در خوشبینانه‌ترین حالت


عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن ایران مدعی شد: تعطیلی ۱۰هزار واحد تولیدی در خوشبینانه‌ترین حالت تسنیم/ یک عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه ۵۰درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی با ۲۵درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، گفت: امروز حدود ۱۰هزار واحد تولیدی آن هم در خوشبینانه‌ترین حالت تعطیل هستند.

آرمان خالقی با اشاره به اینکه اگر تعداد واحدهای تولیدی کشور را 67 هزار واحد بدانیم با رکود فعلی حدود 30 درصد راکد هستند، اظهار داشت: با این محاسبه می‌توان نتیجه گرفت که حدود 10 هزار واحد تولیدی آن هم در خوشبینانه‌ترین حالت تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه فقط 50 درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی با 25 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد رکود شدیدی در سطح واحدهای تولیدی قرار دارد که این موضوع نیازمند تصمیم سریع دولت است.

این عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به صحبت‌های اخیر سخنگوی دولت مبنی بر ارائه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی گفت: اگر این تسهیلات درست میان واحدهای متقاضی توزیع شود شاید بخشی از مشکلات آن هم در کوتاه‌مدت برطرف شود، اما باید به این نکته توجه کنیم که دولت به‌تنهایی نمی‌تواند این تخصیص تسهیلات را انجام دهد و باید در این رابطه تمام بخش‌ها حضور جدی داشته باشند تا شناسایی واحدهای نیازمند این تسهیلات به‌خوبی انجام شود.

خالقی اضافه کرد: مشکلات امروز بخش تولید منحصر به یک دستگاه نیست و تمام بخشها باید با همکاری یکدیگر اقدامات لازم را برای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی انجام دهند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
عضو هیئت مدیره تراکتور :مربی تراکتورسازی باید آذری باشد