سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور حماسی در مراسم اربعین تفاوت اسلام واقعی با اسلام ساختگی را نشان داد


به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان جمعه شب در حاشیه گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد در جمع خبرنگاران افزود:
این همایش نشان داد چهره خشنی که داعش به عنوان مظهر وحشی گری و خونخواری از اسلام نشان داده است، با اسلام واقعی بسیار تفاوت دارد.
وی اظهار کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین که توسط مردم و بدون مراکز دولتی انجام شد عظمت مکتب شیعی را به منصه ظهور رساند و نشان داد که در دل شیعیان مهر، محبت، عطوفت و رفتار های انسانی موج می زند.
استاندار خراسان رضوی گفت: ادامه حرکت افتخار آمیز شیعیان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی طی دهه آخر صفر با رهسپار شدن آنان به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد صحنه هایی از خدمتگزاری ولایتمدارانه مردم مشهد و استان خراسان رضوی در این ایام متبلور شود تا بتوان چهره مناسبی از اسلام عقلانی را که در آن محبت و خدمت به انسانها موج می زند به جهانیان معرفی نمود.
وی همچنین بر هماهنگی و تناسب پژوهش با نیازهای روز تاکید کرد و افزود: پژوهش های مراکز رشد دانشجویی و دانش آموزی استان باید هماهنگ و متناسب با نیازهای روز در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد تا منجر به پیشرفت و توسعه شود.
رشیدیان اظهار کرد: این استان منطقه ای دانشگاهی است و 300 هزار دانشجو دارد که 40 هزار نفر از آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: مراکز رشد دانشجویی در پارک علم و فناوری و دانشگاه ها و مراکز رشد دانش آموزی ظرفیت های مطلوبی برای انجام فعالیتهای پژوهشی مورد نیاز استان هستند که باید با متولیان بخش های اجرایی همسو شوند.
وی گفت: هماهنگی پژوهش ها با نیازهای سازمان های دولتی و بخش خصوصی می تواند ضمن ارتقای سطح فعالیتها و خدمات دهی آنها منجر به افزایش سهم خراسان رضوی در پژوهش های کاربردی کشور شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور غرفه های مربوط به پژوهش های سازمان های دولتی در نمایشگاه مزبور افزود: ارائه دستاوردهای پژوهشی نهادها در این نمایشگاه پررنگ تر از شرکت های دانش بنیان است لذا به نوآوران و پژوهشگران جوان توصیه می شود با بهره گیری از این فرصت با دستگاه های اداری و اجرایی ارتباط برقرار نموده و دستاوردهای پژوهشی خود را به آنها معرفی کنند.
وی همچنین با اشاره به یکی از پژوهش های ارائه شده در این نمایشگاه مبنی بر شیرین کردن آبهای شور با بهره گیری از انرژی خورشیدی اظهار کرد: در مناطقی از خراسان رضوی به سبب برداشت های بیش از حد و کاهش سطح آبهای زیرزمینی، آبهای شور به مناطق دارای آبهای شیرین مانند بجستان، مه ولات و سرخس نفوذ کرده است.
رشیدیان گفت: پژوهشگران جوان می توانند در این نمایشگاه از طریق ارتباط گیری با شرکت آب و فاضلاب روستایی از دستاورد پژوهشی خود مبنی بر شیرین کردن آبهای شور در یکی از مجتمع های روستایی بهره گیرند و آن را در سایر مناطق توسعه دهند.
وی ادامه داد: پژوهش هایی نیز در ارتباط با ارتقای بهره وری آب، برق و گاز برای ساختمان هایی که دارای طراحی خوبی هستند، در این نمایشگاه ارائه شده که اداره های دولتی می توانند از آن بهره بگیرند.
استاندار خراسان رضوی افزود: هزینه کاربردی کردن این پژوهش می تواند از محل صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز نهادهای دولتی تامین شود.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه ارتباط مطلوب و منطقی بین بخشهای پژوهشی، دولتی و بخش خصوصی ایجاد می کند تا بتوان از ظرفیت های پژوهشی برای استقلال، پیشرفت و عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی بهره گرفت.
وی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه دی.ان.ای در پارک علم و فناوری خراسان گفت: با توجه به وجود مشکلات ناشی از ازدواج های فامیلی و معلولیت های ناشی از آن، آزمایشگاه مزبور راه اندازی شده تا زوجین جوان با مراجعه به آنها از بروز هر نوع معلولیت در فرزندان خود پیشگیری کنند.
وی افزود: در پارک علم و فناوری خراسان بیش از 100 شرکت دانش بنیان فعالیت دارد که ظرفیت پارک علم و فناوری برای حمایت از این نوع شرکتها بسیار بیشتر از میزان مزبور است و می تواند شرکتهای بسیاری را جذب کند.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: کارگروه ویژه پارک علم و فناوری در استانداری تشکیل شده که مشکلات شرکتهای دانش بنیان در آن کارگروه مورد پیگیری قرار می گیرد.
همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش از 12 تا 16 آذر ماه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری با حضور واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری، شرکتهای دانش بنیان، ادارات دولتی و بخش خصوصی استان خراسان رضوی در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده است.
7489 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اسلام واقعی در کلام شهید مطهری. !موضوع=نیاز به اسلام