سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ممنوع‌التصویری یکی از عوامل فتنه از مصادیق تعیین شده در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه هشتاد و دومین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طبق اعلام قبلی سخنگوی دستگاه قضا ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست و بر اساس دستور دادستانی چنین تصمیمی گرفته شده است در حالیکه طبق اصل 37 قانون اساسی اصل بر برائت افراد است مگر دادگاه صالح حکم به مجرمیت دهد، گفت: شورای عالی امنیت ملی در موضوعات مختلف دو مصوبه دارد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در ارتباط با موضوعاتی شورای عالی امنیت ملی تصویب می‌کند که فلان کار انجام شود یا انجام نشود اما برخی مصوباتی هم دارد که تعیین مصادیق آن به دبیرخانه شورا واگذار شده است و دبیرخانه، تعیین مصداق می‌کند.

وی ادامه داد: حتی در برخی پرونده‌های قضایی دبیرخانه تعیین مصداق و به ما اعلام کرده است مانند موضوع کرسنت. همچنین در مراحلی از برجام، که مصوبه شورای عالی امنیت ملی دارد، تعیین مصادیق برعهده دبیرخانه گذاشته شد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در این ماجرا نیز (ممنوع‌التصویری یکی از عوامل فتنه 88) شورای عالی امنیت ملی مستقیما مصوبه ندارد بلکه یک مصوبه‌ای صادر کرده و تعیین مصادیق آن را برعهده دبیرخانه گذاشته است که این موضوع از جمله مصادیق تعیین شده بود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بنابراین این مسئله دستور دبیرخانه نیست بلکه دستور دادستانی است و منشاء دستور دادستانی نیز مصداق تعیین شده از سوی دبیرخانه است.

وی با بیان اینکه دادستانی حکم صادق نمی‌کند اما دستور قضایی صادر می‌کند، گفت: در حال حاضر رسیدگی به مسائل کیفری دو مرحله‌ای است و اگر قرار باشد دادستانی دستور قضایی صادر نکند، هیچ قرار و حکم جلبی نباید صادر شود در حالیکه دادستانی می‌تواند در مواقعی دستور قضایی صادر کند و دستور قضایی صادر شده نیز تا زمانی که لغو نشده یا خلاف آن صادر نشده باشد، لازم‌الاجراست.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: تا زمانی که دستور قضایی به قوت خود باقی باشد، آن دستور برای همگان لازم‌الاتباع است و در این موضوع نیز دستور دادستانی به قوت خود باقی است و هر کسی تخلف کند طبق قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
روحانی:شورای امنیت ملی خاتمی را ممنوع التصویر نکرده!!!!