سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتصاب سراسری روزنامه‌نگاران و خبرنگاران یونانی در اعتراض به اقدامات ریاضتی دولت


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه‌های خبرنگاران و روزنامه‌نگاران یونان در بیانیه‌ای اعلام کردند، روزنامه‌نگاران این کشور قرار است امروز چهارشنبه در اعتراض به اصلاحات انجام شده در خصوص بازنشستگی اعتصاب کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این اعتصاب 24 ساعته در شرایطی امروز برگزار می‌شود که قرار است فردا 5شنبه تظاهراتی سراسری در یونان برگزار شود.

اتحادیه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران یونان اعلام کرده که دلیل اصلی اعتصاب قشر روزنامه‌نگار یک روز پیش از تظاهرات سراسری در این کشور، انجام پوشش رسانه‌ای تظاهرات گسترده فردا است.

در بیانیه اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران که شب گذشته منتشر شد، آمده است: کارمندان بخش رسانه و مطبوعات، به عنوان بخشی از جامعه یونان به اثرات طرح وزیر کار در خصوص صندوق بیمه و بازنشستگی که قرار است تمام کارمندان، بیکاران، مستمری بگیران و خانواده‌هایشان را به فقر کامل بکشاند، اعتراض می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، وام‌دهندگان بین‌المللی توافق‌نامه‌ای را با یونان در اواسط سال گذشته میلادی به امضا رساندند که ذیل این توافق ارائه بسته کمک مالی سوم به آتن به ارزش 93 میلیارد دلار در ازای اجرای اصلاحات شدید ریاضتی نظیر قطع مستمری‌ها و افزایش مالیات‌ها نیز به تصویب رسید.

بنا بر این گزارش، اقتصاد یونان چندین سال است که به شدت آسیب دیده و دلیل اصلی آن نیز بدهی‌های چندین میلیارد یورویی است که پس از بحران اقتصادی جهانی در سال 2008 آتن نتوانسته هیچ یک را پرداخت کند.

انتهای پیام/.

http://fna.ir/2E9QAC


ویدیو مرتبط :
آغاز اعتصاب های سراسری در یونان در اعتراض به اجرای سیاستهای ریاضتی جدید