سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توافق آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای همکاری در اعمال تحریم‌های کره شمالی


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از طریق گفتگوهای دوجانبه و سه‌جانبه به این توافق دست یافته‌اند که در زمینه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی از طریق شورای امنیت، همکاری کنند.

سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور کره جنوبی در این باره اعلام کرد: رهبران کره جنوبی، ژاپن و آمریکا موافقت کردند همکاری نزدیکی را داشته باشند تا مطمئن شوند شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای تحریمهای قاطع و مؤثر علیه کره شمالی صادر می‌کند.

کره شمالی روز یکشنبه ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار داده است که این اقدام با محکومیت بین المللی روبه‌رو شده است. آمریکا و متحدانش این اقدام کره شمالی را شلیک یک موشک دوربرد ارزیابی کرده و خواستار اعمال تحریم‌های شدیدتر از سوی شورای امنیت شده‌اند.

کره جنوبی نیز اعلام کرده است که موشک جدید کره شمالی نسبت به موشک قبلی که در سال 2012 میلادی شلیک کرده، قوی‌تر بوده است.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی که نامش فاش نشده، تأکید کرد: موشکی که کره شمالی طی هفته جاری شلیک کرده، برد بیشتری نسبت به موشک سال 2012 میلادی داشته و می‌تواند تا مسافتی بیش از 12هزار کیلومتر را طی کند. این موشک قادر است تا خاک آمریکا را نیز هدف قرار دهد.

این موشک شبیه موشکی بوده که کره شمالی در سال 2012 میلادی شلیک کرده ولی برد آن 2هزار کیلومتر بیشتر بوده است.

کره شمالی علاوه بر توسعه برنامه‌های موشکی، طی سالهای 2006 و 2009 و 2013 میلادی نیز 3 آزمایش هسته‌ای انجام داده است. کره شمالی اوایل ژانویه نیز چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده بود.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش آمریکا امیدوار است یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته را هرچه سریعتر به کره جنوبی بفرستد.

پس از شلیک موشک کره شمالی، گمانه‌زنی‌ها در خصوص استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک کره جنوبی بار دیگر افزایش یافته است.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون تأکید کرد: بدون اشاره به جدول زمان بندی، ما علاقه داریم تا این اقدام هرچه سریعتر انجام شود. وی افزود: ما رایزنی‌ها و مشاوره‌ها را هم اکنون و طی روزهای آینده با مقام‌های کره‌ای آغاز می‌کنیم.

وی اظهار داشت: اگر سامانه دفاع موشکی تاد در شبه‌جزیره کره مستقر شود، تنها بر کره شمالی متمرکز خواهد بود.

واشنگتن قصد دارد تا به کره جنوبی و ژاپن ــ متحدان منطقه‌ای خود ــ تضمین دهد که به تعهدات دفاعی خود در قبال آنها پایبند است.

آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده‌اند که مذاکرات رسمی در خصوص استقرار سامانه‌های دفاع موشکی "تاد" را در زودترین زمان ممکن آغاز می‌کنند. کره جنوبی تاکنون تمایلی به اعلام علنی و آشکار این تصمیم نداشته است چرا که نگران خشم و ناراحتی چین بزرگترین شریک تجاری خود بوده است.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای نسبت به احتمال استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی واکنش نشان داده است. در این بیانیه آمده است: زمانی که منافع خود را دنبال می‌کنیم، یک کشور نباید منافع سایر کشورها را به خطر بیندازد.

ژاپن نیز که به‌شدت نگران برنامه موشک بالستیک کره شمالی است، اعلام کرده است که استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را برای ارتقای قدرت دفاعی خود در نظر می‌گیرد.

 آمریکا در سال 2013 میلادی یکی از سامانه‌های دفاع موشکی تاد را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی به گوام منتقل کرده است.

انتهای پیام/* 


ویدیو مرتبط :
رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به کره شمالی