فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تربیت پرستار در خارج از دانشکده ها عقبگرد آموزش پرستاری به 50 سال قبل است


دکتر سیدرضا مظلوم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آیین نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که 20 آبان ماه امسال ابلاغ شده و از بهمن ماه امسال قابلیت اجرایی دارد، آموزش پرستاری از دانشکده ها به بیمارستان ها محول شده است.
وی اظهار کرد: بدین منظور بیمارستان های خصوصی و دولتی می توانند پرستار تربیت کنند و در این راستا متقاضیان با مدرک دیپلم می توانند به مدت چهار سال رشته پرستاری را در بیمارستان ها تحصیل نموده و در همان بیمارستان نیز مشغول کار شوند.
رئیس نظام پرستاری مشهد ادامه داد: تا پیش از سال 1344 آموزش پرستاری ایران در بیمارستان ها انجام می شد اما در طول پنج دهه گذشته تمام پرستاران کشور از دانشکده های پرستاری و مامایی دانش آموخته شدند.
مظلوم گفت: این در حالی است که برای تدوین آیین نامه تربیت پرستار در بیمارستان ها از نهادهای پرستاری شامل 180 دانشکده پرستاری در کشور، اعضای هیات برد پرستاری و سازمان نظام پرستاری هیچگونه نظرخواهی صورت نگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: جامعه پرستاری ابلاغ آیین نامه تربیت پرستار در خارج از دانشکده ها به بهانه کمبود نیروی پرستاری را طرحی عجولانه و غیر کارشناسی می داند و خواستار توقف اجرا، انجام اصلاحات و اقدامات کارشناسی در این زمینه است.
نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: ابلاغ این آئین نامه اعتراض دانشجویان پرستاری، اعضای هیات علمی و سازمان های نظام پرستاری را به دنبال داشته و تاکنون تجمع های دانشجویی در شهرهای مختلف کشور نظیر مشهد، اصفهان، اردبیل و تهران نیز برگزار شده است.
مظلوم افزود: اجرای آیین نامه تربیت پرستار در بیمارستان ها تنزل آموزش پرستاری در کشور و تهدید سلامت افراد جامعه را در پی دارد.
وی اظهار کرد: با توانمند سازی دانشکده های پرستاری می توان تعداد دانش آموختگان پرستاری را به صورت علمی هر سال افزایش داد.
وی بی عدالتی در استخدام پرستاران را از دیگر ایرادهای آئین نامه مزبور عنوان کرد و ادامه داد:
در اجرای این آیین نامه افرادی که در بیمارستان ها با شرایط راحت تر نسبت به دانشکده ها تحصیل می کنند، در اولویت استخدام قرار می گیرند.
وی گفت: تربیت پرستار در خارج از دانشکده های پرستاری با اشکالات بسیار مواجه است که با نظرخواهی گروههای دست اندرکار علاوه بر رفع ایرادهای آن خدشه ای به نظام آموزش دانشگاهی کشور وارد نمی شود.
3027 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شعرطنز پرستار به لهجه خراسانی در دانشکده پرستاری ساری