سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چین به دومین تامین کننده بودجه صلح بانی سازمان ملل تبدیل می شود


به گزارش خبرگزاری کیودوی ژاپن، موتوهیده یوشیکاوا، نماینده ژاپن درسازمان ملل امروز اعلام کرد که با وجود کاهش مشارکت ژاپن در دوره هایی از طرح های صلح بانی سازمان ملل، چین می رود تا به دومین تامین کننده هزینه های صلح بانی این نهاد بین المللی تبدیل شود.
وی دریک کنفرانس خبری در نیویورک گفت که با وجود اینکه مذاکرات با دولت ژاپن برای مشارکت بیشتر آن کشوردرفعالیت های صلح بانی به آخرین مرحله رسیده است اما پیش بینی می شود چین با شرایط بالاتری در سال آینده جایگزین ژاپن گردد.
براساس این گزارش، چین که امسال با 6،64 درصد مسارکت مالی در بودجه صلح بانی سازمان ملل بعد از آمریکابا28،57 درصد قرار دارد، سال مالی آینده که از ژوئیه (تیرماه 1395) آغاز می شود این درصد را تا 10،29 درصد می رساند تا به دومین تامین کننده این بودجه تبدیل شود.
ژاپن نیز با کاستن از مشارکت 10،83 درصدی در این بودجه و رساندن آن تا 9،68 درصد قبل از آلمان و فرانسه سومین مشارکت کننده بزرگ طرح های صلح بانی ملل متحد خواهد بود.
بودجه صلح بانی ملل متحد در سال 2016 هشت میلیارد و 28 میلیون دلار برآورد شده است.
اجرای طرح پیشنهادی کنگره آمریکا در خرداد ماه سال جاری در خصوص کاهش بودجه تخصیصی واشنگتن برای عملیات صلح بانی سازمان ملل متحد، موجب کاهش هشت هزار نفری شمار پاسداران صلح این سازمان خواهد شد.
به همین دلیل هم بودکه 'سوزان دوناوان' مدیر دفتر مدیریت و بودجه سازمان ملل درنامه ای برای کمیته مربوط درمجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده بود کاهش حمایت مالی آمریکا از عملیات صلح بانی سازمان ملل موجب خواهد شد حدود هشت هزار نیروی پاسدار صلح از ترکیب عملیات صلح بانی این سازمان در اقصی نقاط جهان خارج شوند.
به موجب این طرح از تعهدات مالی وزارت خارجه و دیگر برنامه های سیاست خارجی آمریکا تاحدود شش میلیارد و یکصد میلیون دلار یا به عبارتی یازده درصد از بودجه پیشنهادی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این زمینه کاسته شود .
افزون بر آن میزان حمایت مالی آمریکا از عملیات صلح بانی بین المللی تا 900 میلیون دلار کاسته می شود که این رقم حدود 25 درصد پایین تر از بودجه پیشنهادی اوباما خواهد بود.
آساق**1378**1590

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی سفیر صلح سازمان ملل - 2014