سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موسوی لاری: ایجاد فضای مناسب برای بیان دیدگاهها موجب انتخاب موثر و بهتر مردم می شود


به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری عصر پنجشنبه در همایش مشترک اصلاح طلبان شهرستان های جنوب شرق استان تهران(قرچک، ورامین و پیشوا) که در تالار بختیاری قرچک برگزار شد افزود: براساس قانون اساسی اهل تفکر و فعالان سیاسی و فرهنگی باید اجازه سخن گفتن داشته باشند نباید اصحاب رسانه را محدود کرد و ما می خواهیم همانی باشیم که قانون اساسی و جمهوری اسلامی می خواهد.
وی با اشاره به اینکه ما با این منطق سخن می گوییم که مخالفان نیز حق اظهار نظر دارند، افزود: در هشت سال گذشته گروه و تفکری در حوزه اجرایی کشور مدیریت کردند که کارنامه آنها در حوزه های مختلف داخلی، خارجی، سیاسی و اقتصادی برای همگان روشن و مشخص است.
وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس نیز کارنامه مشخصی دارند و مردم براساس همین کارنامه و عملکرد به افراد رای می دهند.
حجت الاسلام موسوی لاری تصریح کرد: در مکتب اسلام مخالف هم حق دارد حرف بزند حتی اگر برخلاف اکثریت باشد اما مخالفان باید برای بیان دیدگاههای خود در چارچوب قانون و نظام عمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه اساس کار و فعالیت گروههای اصلاح طلب دفاع از جمهوری اسلامی برمبنای خرد گرای و منطق است افزود:
گروههای اصلاح طلب برای موفقیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به وحدت نظر برسند تا بتوانند چهره های مقبول و موثر را برای حضور در عرصه انتخابات معرفی کنند.
نایب رئیس شورای سیاستگذاری انتخابات اصلاح طلبان در ادامه سخنان خود افزود: خداوند متعال از دو طریق انسان ها را به راه راست هدایت و رهنمود می کند که وجود ائمه اطهار در زمین یکی از این راه ها است.
وی اظهار کرد: خداوند متعال راه عقل و تفکر را به نیز عنوان دومین مسیر برای هدایت انسانها انتخاب کرده و در قران کریم نیز بسیار بر روی تفکر و عقلانیت بشر تاکید شده است.
موسوی لاری گفت: زمانی که تفکر و عقل گرایی جای خود را به خشونت و ترور بدهد قطعا آن جامعه نمی تواند راه سعادت را انتخاب کند.
وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس منطق و یک روش عقلانی به پیروزی دست یافت تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از گروه های مبارز به قوای قهریه و زور برای نابودی رژیم پهلوی متوسل شدند ولی امام خمینی(ره) همواره بر حرکت مردم بر مدار عقلانیت تاکید می کردند.
وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: امام راحل اعتقاد داشتند که اگر مردم با جنایات شاه آشنا شوند قطعا آگاهانه مسیر خود را انتخاب می کنند و همین منطق امام راحل در بهمن 57 منجر به پیروزی ملت شد.
وی گفت: امروز دو چهره از اسلام در جهان وجود دارد، نظام جمهوری اسلامی در جهان به عنوان یک نظام منطقی شناخته می شود اما در برابر آن تفکر خشونت و ترور قرار دارد که به دنبال ارائه یک چهره ترسناک از اسلام است.
وی اظهار کرد: معاندان، گروه هایی مانند داعش و طالبان را ایجاد کرده و پرورش دادند و تلاش می کنند با جنایاتی وحشیانه و غیرانسانی، اسلام را به عنوان یک دین مبتنی بر خشونت به جهان معرفی کنند واین درحالی است اسلام با خشونت و ترور کاملا مخالف است.
وی تصریح کرد: نمونه های صدر اسلامی داعشی ها را می توان در خوارج مشاهده کرد که خود را حق مطلق می دانستند و شیعیان را به خاطر حب به علی (ع) می کشتند.
تهرام/7254// 1625

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حمله به موسوی لاری در ورامین