سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش بینی جدید صندوق بین المللی پول درباره ایران: رونق اقتصادی و افزایش بیکاری


پیش بینی جدید صندوق بین المللی پول درباره ایران: رونق اقتصادی و افزایش بیکاریتسنیم/ صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از بازگشت اقتصاد ایران به رکود در سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال جاری به ۴ درصد و نرخ بیکاری با افزایش نسبت به سال قبل به ۱۱.۳ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ صندوق بین المللی پول جدیدترین ارزیابی خود از تاثیر توافق هسته ای و رفع تحریم ها بر اقتصاد ایران را منتشر کرد.

این نهاد بین المللی در گزارش چشم انداز اقتصادی جهان که دقایقی پیش منتشر شد پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال 2016 که نخستین سال اجرای توافق هسته ای است‌ به 4 درصد برسد.

کارشناسان صندوق بین المللی پول همچنین از رکود اقتصاد ایران در سال گذشته خبر داده اند و رشد اقتصادی ایران در سال قبل را صفر برآورد کرده اند.

این نهاد بین المللی همچنین نرخ تورم 8.9 درصدی را برای سال جاری پیش بینی کرده است که نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت. نرخ تورم سال گذشته 12 درصد اعلام شده است.

با وجود بهبود رشد اقتصادی و شاخص تورم در سال جاری،‌ صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است مشکل بیکاری در ایران طی این سال وخیم تر شود و نرخ بیکاری به 11.3 درصد افزایش یابد.

نرخ بیکاری ایران در سال 2015 بالغ بر 10.8 درصد اعلام شده است.

بر اساس این گزارش تراز حساب های جاری ایران در سال 2015 معادل 0.2 درصد تولید ناخالص داخلی بوده و پیش بینی شده است این رقم در سال جاری به منفی 0.8 درصد برسد.

صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی، تورم و نرخ بیکاری ایران در سال 2017 را نیز به ترتیب 3.7 درصد، 8.2 درصد و 11.6 درصد پیش بینی کرده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
پیش بینی صندوق بین المللی پول در مورد رشد اقتصادی