سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



‌‌برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی ‌در اصفهان / صادرات صنایع دستی ایران به یک‌میلیارد دلار افزایش می‌یابد / به اندازه 10 سال دولت تسهیلات در اختیار هنرمندان قرار داد


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بهمن نامور مطلق ظهر امروز در مراسم تکریم از هنرمندان برگزیده دارای مهر اصالت استان مازندران با اشاره به اینکه در دهه فجر شعار اصلی نظام تحقق بخشیده شد، اظهار کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال داشتن ایرانی آباد، آزاد و مستقل بودیم و این امر محقق شد ولی باید بدانیم انقلاب اسلامی و اهداف آن همچنان ادامه دارد و باید برای حفظ استقلال و آزادی نظام بکوشیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه برای حفظ ایران اسلامی نیاز به اتحاد، پاکی، همدلی و همیاری داریم، افزود: هنرمندان زمانی جزو مرفه‌ترین افراد روزگار خودشان بودند ولی اشتباه دولت‌ها موجب مشکلات جدی برای هنرمندان شدند.

نامورمطلق با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی کرد که هنرمندان از وضعیت مالی مناسب برخودار شوند، تصریح کرد: دلالی و بساط مسائل مالی زیرزمینی در اقتصاد کشور باید برچیده شود.

وی با بیان اینکه با اتفاقی که در حوزه دیپلماسی کشور اتفاق افتاده است حقی که طی 200 سال از هنرمندان گرفته شد باید برگردانده شود، ادامه داد: در حال حاضر آمادگی برای ورود نسبی به رفع مشکلات صنایع دستی برای دوران پسابرجام را داریم و برخی از استان‌های کشور  از وضعیت مطلوبی در این حوزه برخودار هستند.

نامورمطلق با اشاره به اینکه مازندران وضعیت خاصی در حوزه صنایع دستی دارد و تغییرات باید به صورت جهشی انجام شود و اگر شاهد فعالیت جهشی نباشیم مازندران به جایگاه واقعی خودش نمی‌رسد، گفت: در صنایع دستی باید پاسخگو زیباشناسی باشیم چون صنایع دستی از سبک زندگی عقب افتاد و نمی‌تواند ارضاء کننده دغدغه نسل حاضر باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: ظرفیت مناسبی  برای توسعه صنایع دستی استان وجود دارد، زیبایی شناسی صنایع دستی در همه رشته‌ها باید ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مازندران آمادگی برای دریافت غرفه در سطوح بین‌المللی را ندارد، یادآور شد: در برخی از استان‌ها این ظرفیت وجود دارد.

نامور مطلق با بیان اینکه حمایت از پیشکسوتان صنایع دستی در حال انجام است، افزود: با ورود نسل جوان امید تغییرات جدی در این حوزه داریم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به اقدامات انجام شده برای حمایت از صنایع دستی کشور اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر با اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات به حوزه صنایع دستی به اندازه بیش از 10 سال گذشته تسهیلات در اختیار هنرمندان قرار گرفت.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش میزان صادرات صنایع دستی اشاره کرد و بیان کرد: میزان صادرات صنایع دستی کشور باید به یک‌میلیارد دلار برسد و باید بالاترین رشد صادرات صنایع دستی کشور را شاهد باشیم.

نامورمطلق در ادامه میزان صادرات فعلی کشور در حوزه صنایع دستی را 150 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: با افزایش تعداد افراد بهره‌مند از خدمات صنایع دستی صادرات این بخش افزایش می‌یابد و بیش از 350 هزار نفر تاکنون مورد حمایت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه صنایع دستی کشور قرار دارند که این تعداد با برنامه‌ریزی انجام شده باید به یک‌میلیون نفر برسد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: شاهد نوزایی صنایع دستی هستیم و برای بخش برنامه داریم تا ایران را به عنوان کشور مدعی در حوزه صنایع دستی معرفی کنیم.

وی در پایان از برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی سال آینده در اصفهان خبر داد.

انتهای پیام/86004/ش40/

http://fna.ir/QQ2KZB


ویدیو مرتبط :
مشکلات فروش داخلی و صادرات صنایع دستی ایران