قمری: برگزاری سه مسابقه انتخابی رکابزنان را دچار مشکل نمی‌کند


رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: برای انتخاب رکابزنان بهترین راه‌حل این است که آنها را در سه مسابقه انتخاب کنیم.

خسرو قمری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره منطقی بودن نحوه انتخاب رکابزنان المپیکی، بیا‌ن‌ کرد: ورزشکار در دی ماه بدنسازی دارد و از اوایل بهمن نیز تمرینات خود را شروع می‌کند و تنها چیزی که می‌تواند یک دوچرخه‌سوار را برای المپیک آماده کند، مسابقات است. بنا‌بر‌این چاره‌ای نداریم و بهترین راه‌حل این است که رکابزنان را در سه مسابقه انتخاب کنیم.

او ا‌دا‌مه‌ داد: از طرفی فکر نمی‌کنم این سه مسابقه ورزشکار را دچار مشکل کند. شاید در مسابقات اروپایی برایشان مشکل ایجاد شود که در آن ر‌قا‌بت‌ها نیز شرایط جسمی و فنی ورزشکار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر رکابزن از لحاظ جسمانی افت کند، فشار کار را کم می‌کنیم. رکابزنان ایران در المپیک با حریفان حر‌فه‌ای مسابقه می‌دهند بنا‌بر‌این باید در کوران مسابقه قرار گیرند.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری از برخی جلسات برای حل اختلاف رکابزنان سابق پتروشیمی با این تیم خبر داد و گفت: قادر میزبانی، مهدی سهرابی و احمد کاظمی برای تسویه حساب با باشگاه پتروشیمی به اختلاف برخورده‌اند. قرار است جلسه‌ای برگزار کنیم تا مشکلات آنها نیز حل شود. در صحبتی که با آنها داشتیم به این نتیجه‌ رسیدند قضایا را می‌شود بدون کش و قوس‌های خودخواهانه حل کرد و اگر هر دو طرف مستندات و ادله دارند بیاورند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: این سه رکابزن سال‌ها برای پتروشیمی رکابز زده‌اند بنا‌بر‌این از باشگاه خواستم که بد بدرقه نباشد. بنا‌بر‌این قرار است واحد حقوقی پتروشیمی و سه ورزشکار بیایند تا مشکل حل شود.

قمری در مورد همکاری با رکابزنان سابق تیم ‌ملی برای رده‌های پایه، بیا‌ن‌ کرد: کمیته‌ پیست را زیر نظر نایب رییس فدراسیون راه‌اندازی کردیم. از تجربیات قهرمانانی همچون حسنعلی ورپشتی و محمود پراش و مربیان استفاده می‌کنیم به طوری که رده‌های سنی پایین به صورت گروهی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و اگر رکوردهایشان نزدیک به رکوردهای ایران و آسیا باشد به آنها پاداش خواهیم داد. در واقع هر گروهی پیشرفت داشته باشد با مسائل مالی آن را تشویق خواهیم کرد.

او همچنین گفت: دوچرخه ها را هم سفارش داده‌ایم و قرار است نیمه اول فروردین ماه نمونه اصلی آن مشخص شود. از وزارت ورزش و جوانان هم مجوز می‌گیریم تا در خرداد یا تیر دوچرخه‌ها به دست گروه‌ها برسد، زیرا ما در سال‌ 2017 مسابقات داخل سالن نو‌جو‌ا‌نان و بازی‌های آسیایی نو‌جو‌ا‌نان را پیش‌رو داریم.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
برگزاری دومین دور مسابقات سه گانه انتخابی تیم ملی در منطقه آزاد ارس