سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خودکشی یک روز درمیان یک پناهنده به استرالیا


خودکشی یک روز درمیان یک پناهنده به استرالیاایرنا/ هر دو روز یک بار، یک پناهجوی خارجی به استرالیا به شکل های مختلف دست به خود کشی می زند.

رسانه'فیرفاکس'استرالیا روز شنبه در گزارشی، سرنوشت بسیاری ازپناهچویان به استرالیا به ویژه آنهایی که به جزایر گینه نو پاپوا و نائورو فرستاده می شوند را خود کشی اعلام کرد وافزود: معمولا هر دو روز یک بار، یکی از این پناهجویان دست به خود کشی می زنند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از این گزارش اعلام کرد که فقط از ژوئیه 2014 تا ژوئیه 2015، 188 تن از این پناهجویان فرستاده شده به جزیره نائورو و عمدتا به سبک بلعیدن مواد سمی خود کشی کردند.
یک سخنگوی وزارت مهاجرت استرالیاامروز با صدور بیانیه ای، ضمن اعلام اینکه طی ماه های اخیر تاحدودی ازتعداد خودکشی ها کاسته شده است، افزود: در همین مدت، 55 تن دیگر فقط در اردوگاه مانوس خود کشی کردند.
به گفته وی که نام او در این گزازش ذکر نشد، این دسته از پناهجویان معمولا به روش های مختلف از جمله بلعیدن مواد سمی، فروبردن چای خشک کیسه ای در حلق، حلقه آویز کردن با بند کفش، قطع اعضای بدن و زنان پناهجو نیز با روش های متفاوت دیگر از جمله ریختن آب جوش بر اندام تحتانی خود، دست به خود کشی می زنند.
این گزارش، تعداد پناهجویان جزایر مانوس و نائور را یک هزار و 459 تن اعلام کرد و افزود: با این وجود، تعداد افرادی هم که در خود استرالیا به جرم های نقض قوانین مهاجرت بازداشت شده و ظرف 12 ماه گذشته خود کشی کردند، 706 تن بودند.
اطلاعات مرکز آمار استرالیا نیز از وجود 28هزار و 919 تن از این پناهچویان در زندان های استرالیا حکایت داشته که معمولا در معرض انواع سوء رفتارها از جمله هتک حرمت ها و تجاوزهای جنسی روبرو هستند.
به گزارش فرانس پرس، فعالان حقوق بشر بارها از سیاست های منفی دولت استرالیا علیه مهاجران و پناهجویان انتقاد کرده، اما خود دولت کانبرا از افزایش تلاش های دولتی برای کاستن از مرگ و میرهای پناهجویان در دریا خبر داد.
بنابراین، سیاست های دولت استرالیا در جلوگیری از پذیرش پناهجو، انتقال، اسکان آنها در جزایر همجوار و ارائه اقامت به آنها موجب شده تا موجی از خودکشی ها در میان پناهجویان دیده شود.
این افراد معمولا از بیم آنکه خطرهای بعدی آنها را تهدید کند به ویژه از ترس اینکه مبادا دولت استرالیا آنها را اخراج و یا به سرزمین مادری شان بازگرداند، تحت فشارهای روحی خودکشی می کنند.
نهادهای بین المللی با اشاره به موج خودکشی پناهندگان استرالیا نتیجه گیری می کنند که خودکشی این افراد درنتیجه نظام کیفری' حفاظت از مرزها' است که دولت های کارگر و لیبرال-ملی این کشور تحمیل کرده بودند.
بنابراین سیاست های دولت استرالیا برای جلوگیری از پذیرش مهاجر موجب شده است که موجی از نگرانی در بین مهاجرانی به وجود آید که قصد پناهنده شدن به این کشور را دارند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
علت خودکشی - دزدی تو روز روشن