سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارتباط آمار ورزش همگانی با سطح تحصیلات آکادمیک/ کاهش میزان ورزش در میان دانشجویان دکتری


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با حضور در برنامه ورزش و مردم شبکه اول سیما، در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه سطح تحصیلات مردم با میزان ورزش همگانی تناسب دارد، گفت: مرکز آمار ایران عدد قابل توجهی داده است، به این صورت که در سال 88 مردم کشورمان به صورت میانگین 12 دقیقه فعالیت ورزشی داشته‌اند که این رقم در سال 94 به 16 دقیقه رسیده و این رشد قابل توجهی است که نشان می‌دهد ورزش به سبد خانواده‌ها اضافه شده است، موضوع دیگر این است که افراد بی‌سواد و دیپلمه 11 دقیقه، افراد لیسانس 17 دقیقه، فوق‌لیسانس 28 دقیقه و دانش‌آموختگان مقطع دکتری سرانه فعالیت ورزشی دارند.

وی افزود: البته اینکه در مقطع دکتری فعالیت ورزشی کم شده هم باید مورد توجه قرار بگیرد و هم اینکه شاید به دلیل مشغله‌های تحصیلی باشد اما آنچه مشخص است این است که هر چه سطح سواد بالاتر می‌رود گرایش به ورزش هم بیشتر می‌شود.

گودرزی اظهار داشت: تا سال 92 و با آماری که ما داریم 7 تا 12 درصد مردم ورزش می‌کردند که اگر عدد 10 را به عنوان میانگین انتخاب کنیم طبق آماری که البته هنوز قطعی نشده در سال 94 و با کارهایی که انجام شده 21 درصد مردم ورزش می‌کردند و این نشان می‌دهد که اگر جمعیت ایران را 79 میلیون نفر در نظر بگیریم 16 میلیون نفر ورزش می‌کردند که با توجه به اینکه عدد خوبی است اما نسبت به کشورهای توسعه یافته فاصله داریم چرا که در این کشورها بالای 50 درصد مردم ورزش می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارتباط شما با نمایندگان مجلس چطور است، گفت: ما از مجلس کمک‌های معنوی می‌طلبیم و تعامل خوبی با نمایندگان مجلس داریم و خوشبختانه خیلی به ما کمک کرده‌اند، امیدواریم همان لایحه‌ای که برای ورزش به مجلس می‌رود پذیرفته شود.

استاد تمام دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال که آیا بین رشته‌های ورزشی تبعیض قائل می‌شوید یا خیر گفت: تحصیلات من در ورزش است و وقتی شما در مقطع کارشناسی به دانشکده وارد می‌شوید همه رشته‌ها را فرا می‌گیرید و در کارشناسی ارشد هم شرایط همین طور است. در مقطع دکتری کارهای تحقیقاتی باید انجام داد و من بیش از 200 مقاله داخلی و خارجی داشتم که صرفا برای چند رشته ورزشی نبوده و به صورت جامع در خصوص همه رشته‌ها صحبت شده است.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
ورزش همگانی مهرانه