جذاب‌ترين خودروهاي مفهومي نمايشگاه «توکيو»


ايسنا/ در نمايشگاه خودروي توکيوي که از روز جمعه به روي عموم مردم گشوده شد و تا هشتم نوامبر ادامه خواهد داشت، خودروسازان ژاپني انواع مختلفي از نمونه‌هاي اوليه خودروهاي اسپورت و دوستدار محيط زيست را به نمايش گذاشته اند.
با وجود اينکه اين نمايشگاه دو سالانه امسال نسبت به نمايشگاه سال 2013 از نظر سرگرمي و بازي آرامتر به نظر مي‌رسد، اما خودروهاي مفهومي ساخت ژاپن نشان مي‌دهند که توليدکنندگانشان همچنان مي‌دانند چگونه علاقمندان رانندگي را سرگرم نگه دارند.
پايگاه اينترنتي اتوويک در گزارشي به بررسي جذاب‌ترين خودروهاي مفهومي اين نمايشگاه پرداخته است.

تويوتا اس اف-آر
در طراحي اين خودرو از موتور مشابه جي دي ام کورولا استفاده مي‌شود که در مرکز چرخهاي جلويي قرار گرفته است از اين رو مي‌توان براي توزيع وزن متعادل در اين خودرو اميدوار بود.
جز يک جعبه دنده شش سرعته و تعليق مستقل، جزييات زيادي در مورد اين خودرو که هنوز در مرحله مفهومي قرار دارد، منتشر نشده است با اينهمه طراحي اين کوپه کامپکت سبک وزن و رنگ آن نشان مي‌دهد رانندگي با آن تجربه لذت بخشي خواهد بود.

مزدا آر ايکس ويژن
همان طور که پيش بيني مي‌شد مزدا يک خودروي مفهومي زيبا را در نمايشگاه توکيو معرفي کرد که آر ايکس ويژن نام دارد. اين خودروي اسپورت که همانند يک رودستر کار مي‌کند، از نسل جديد موتور چرخشي SKYACTIV-R استفاده مي‌کند و باعث شده اين شايعه راه بيافتد که مزدا قصد دارد خودروي اسپورت آر ايکس-7 را پيش از پايان دهه جاري به عنوان يک جايگزين بازار انبوه براي پورشه کاين برگرداند.
جالب توجه‌ترين قسمت اين خودرو، طراحي داخلي آن است که در آن از نمايشگرهاي لمسي خبري نيست و بازگشت به زماني است که فناوري وارد دنياي رانندگي نشده بود.

نيسان آي دي اس
نيسان مدل مفهومي آي دي اس که يک خودروي برقي بوده و فناوريهاي رانندگي اتوماتيک اين خودروساز و همچنين عناصر طراحي نسل جديد ليف در آن مشاهده مي‌شود را در نمايشگاه توکيو رونمايي کرد. اين خودرو بيش از اينکه مدل مفهومي نسل جديد ليف باشد، بينش نيسان درباره نسل آينده خودروها را که قادرند به طور اتوماتيک و بدون دخالت راننده حرکت و پارک کنند به نمايش گذاشته است.
نيسان قصد دارد تا سال 2020 مدلهاي متعددي از خودروهاي خودران را به بازار عرضه کند.

لکسوس ال اف-اف سي
مدل مفهومي لکسوس ال اف-اف سي علاوه بر اينکه زبان طراحي "ال فيتنس" را به شکل منسجم استفاده کرده است، چشم اندازي از شکل و شمايل آينده سدان لکسوس ال اس را فراهم مي‌کند.
اين کوپه چهار دره که در نمايشگاه توکيو معرفي شده است با پيل سوختي هيدروژني کار مي‌کند و مجهز به فناوري کنترل با اشاره و امکانات فناوري رانندگي اتوماتيک مانند تشخيص ترافيک سنگين و پيش بيني مسير است.

مرسدس بنز ويژن
مرسدس بنز براي نمايشگاه خودروي توکيو کار عجيبي انجام داده و خودروي مفهومي ويژن جديد به نام "کانکتد لونج" را رونمايي کرده که شبيه يک ميني ون خاکستري براق است.
اين مدل مفهومي پيشرفته چشم اندازي به ايده‌هاي طراحي، خودروي پاک و فناوري چند رسانه اي هولوگرافيک فراهم مي‌کند که اين خودروساز در نظر دارد براي مدلهاي خودران خود بکار بگيرد.

نيسان تئاترو فور ديز
مي‌توان اين مدل مفهومي را يکي از تمرينهاي طراحي در نظر گرفت که مسلما قرار نيست به توليد انبوه برسند. هدف نيسان از طراحي تئاترو فور ديز شبيه سازي يک وسيله نقليه سيار است که با باتري کار مي‌کند و بخشي از زندگي ديجيتالي را تشکيل مي‌دهد.
از جمله امکانات باورنکردني اين خودرو نمايشگرهاي LED بيروني و سيستم نمايشگر داخلي تعاملي است.

تويوتا اف سي وي پلاس
تويوتا درباره اين مدل مفهومي گفته است جامعه پايدار آينده که در آن انرژي هيدروژني به صورت گسترده مورد استفاده قرار دارد در "اف سي وي پلاس" گنجانده شده است.
اين مدل مفهومي برق را مستقيما از هيدروژن ذخيره شده در داخل خودرو توليد کرده و از آن به عنوان منبع نيرو براي حرکت استفاده مي‌کند.

تويوتا کيکاي
شايد هيچ خودرويي در نمايشگاه امسال توکيو عجيب‌تر از کيکاي نباشد. در تويوتا کيکاي که شبيه خودروهاي فيلم مکس ديوانه است، صندلي راننده در مرکز خودرو جاي گرفته است و موتور اين خودرو به جاي اينکه در زير سپر از نظر پنهان باشد، کاملا آشکار است.
تويوتا هدفش از طراحي اين خودرو را نمايش دادن زيبايي پيچيده جنبه‌هاي مکانيکي خودروها عنوان کرده است با اينهمه نبايد انتظار داشت اين خودروي کاملا فانتري به جاده‌ها راه پيدا کند.


ویدیو مرتبط :
دوبله جذاب از شش کارتون جذاب و تماشایی توسط خودم