سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس جمهور نیجریه برای صلح دست به دامان بوکوحرام شد


رییس جمهور نیجریه برای صلح دست به دامان بوکوحرام شد

باشگاه خبرنگاران/ محمد بوهاری تلاش می‌کند تروریست‌های بوکوحرام را به صلح متقاعد کند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، محمد بوهاری - رییس جمهوری نیجریه - روز جمعه اعلام کرد برای متقاعد کردن گروه تروریستی بوکوحرام به پایان دادن به حملاتش و ایجاد صلحی که به نفع ساکنان منطقه باشد، تلاش های زیادی انجام داده است.

رییس جمهوری نیجریه افزود کشورش از منابع طبیعی زیادی برخودار است اما به علت مشکلات امنیتی ، در امر توسعه ناکامی‌های زیادی را متحمل شده است.

بوهاری با تاکید بر این که توسعه نیجریه بدون امنیت ممکن نیست گفت « دولت برای تضمین توسعه زیر ساخت‌ها و رویارویی با وضع وخیمی بحران آوارگان که شامل بیش از دو میلیون نفر در داخل کشور است، با دشواری‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.»

از سال 2009 تاکنون، نیجریه به صحنه درگیری‌ها میان ارتش و گروه تروریستی بوکوحرام بدل شده که این درگیری‌ها به کشته شدن حدود 13 هزار تن و ربوده شدن صدها تن منجر شد.

کشورهای نیجر، چاد و کامرون که در همسایگی نیجریه هستند نیز تحت تاثیر این درگیری‌ها قرار دارند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ارتش نیجریه 300 زن اسیر در دست بوکوحرام را آزاد کرد!