سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حجت‌الاسلام رئیسی: آیت‌الله طبسی اوج وفاداری خویش را به نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام ولایت اثبات کرد


حجت‌الاسلام رئیسی: آیت‌الله طبسی اوج وفاداری خویش را به نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام ولایت اثبات کردمیزان/ تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت اربعین آیت‌الله واعظ‌طبسی در نجف اشرف پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در بخشی از این پیام آمده است: «زنده‌یاد آیت‌الله واعظ طبسی (ره) بیش از نیم قرن از عمر بابرکت خویش را در مستحکم‌ترین پایگاه جهان تشیع با پایبندی و استواری به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی و سربلندی تامه در آزمون‌های خطیر در گذر تاریخ انقلاب اسلامی سپری و اوج وفاداری خویش را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام ولایت اثبات نمود.»

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم
حق‌شناسی و سپاس از مجاهدان و عالمان دین، از مصادیق شکرگزاری در تعالیم اسلامی و اشتراکات فرهنگی است. برپایی مراسم بزرگداشت با شکوه از سوی تولیت آستان مقدس ابوالائمه المعصومین حضرت امیرالمومنین(ع) با حضور گرم شما برادران مسلمان، همدم، متحد و دوست برای نکوداشت مقام و یاد شخصیتی وارسته، مجاهد و ظلم‌ستیز بیانگر عمق ارادت و قدرشناسی نسبت به تلاش ها و خدمات خادمان مصمم و استوار در راه تعالی و رشد ارزش های اسلامی است.
زنده‌یاد آیت الله واعظ طبسی رحمه‌الله علیه بیش از نیم قرن از عمر بابرکت خویش را در مستحکم‌ترین پایگاه جهان تشیع با پایبندی و استواری به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی و سربلندی تامه در آزمون‌های خطیر در گذر تاریخ انقلاب اسلامی سپری و اوج وفاداری خویش را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام ولایت اثبات نمود.
اهتمام و دقت‌نظر نسبت به توسعه و غنای فرهنگی مرکز حوزه علمیه خراسان، توجه به نیات واقفان، امانت‌داری تمام و کمال، خدمت‌رسانی شایسته به مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی از مهم‌ترین نگرانی‌های فکری و ذهنی آن خادم فقید تا واپسین لحظات عمر شریف ایشان بود.
آستان قدس رضوی در سایه حاکمیت اسلامی و با بهره‌مندی از رهنمون‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله)، با تلاش و جدیت راسخ در جهت خدمت‌رسانی قابل قبول با اهتمام دقیق نسبت به منشور 7گانه معظم له به ویژه امور مستمندان و ضعفا که صاحب این مضجع شریف، حضرت علی علیه السلام خود الگویی بی‌نظیر در امر دلجویی و مهرورزی نسبت به مستمندان و ضعفا بودند، گام برخواهد داشت.
تقویت روابط و تعاملات با عتبات عالیات علاوه بر تبادل تجربیات موجب پیوندی مستحکم و ناگسستنی میان ارادتمندان و دلدادگان به زیارت قبور مطهر ائمه اطهار علیه السلام خواهد بود.
زیارت، جلوه عالی عبودیت و بندگی و دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت و تکیه‌گاه وحدت‌بخش و نقطه قوتی گران‌سنگ برای پیروان و زائران عتبات مقدس و چشم اندازی از عجز و درماندگی دشمنان اسلام است. گسترش روابط و همکاری با عتبات عالیات، اقدامات شوم و تفرقه‌انگیز دشمنان اسلام را ناکام خواهد گذاشت و این موهبت ارزشمند و انسان‌ساز در راس بسیاری از برنامه‌های آستان قدس رضوی قرار خواهد داشت.
باری دیگر از خدمات و تلاش‌های ارزشمند شما برادران عزیز به ویژه جناب آقای سید نزار حبل المتین و جناب حسینی؛ نماینده محترم مقام معظم رهبری، مراجع عظام، اساتید و علماء گرانقدر حوزه چند صد ساله نجف اشرف صمیمانه سپاسگزارم. در کنار مضجع شریف حضرت رضا(ع) برای شما و تمام خدمتگزاران و ارادتمندان به اهل بیت علیه السلام آرزوی سلامتی، توفیق و سربلندی مسئلت دارم.

سیدابراهیم رئیسی
تولیت آستان قدس رضوی



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
بررسی فعالیت های دینی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور | گفتگو با حجت الاسلام مشکی