علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برگزاری جشنواره اسباب بازی قزوین موجب رونق صنعت گردشگری می شود


داود محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چرا که رونق گردشگری قزوین نیازمند برند سازی است و این جشنواره با فعالیت های انجام شده در مسیری قرا گرفته است که توانسته زمینه های حضور گردشگر در قزوین به ویژه در ایام نوروز را فراهم کند و به طور قطع تاثیرگذاری آن  آن با افزایش تبلیغات و حمایت شبکه های مختلف صدا وسیما بیشتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی توسط شهرداری قزوین  و استمرار آن طی سالهای گذشته اتفاق مبارکی است که در زمینه فعالیت های فرهنگی و همچنین مباحث مربوط به سرگرمی کودکان و نوجوانان  صورت گرفته است و توانسته هرساله خیل زیادی از این گروه سنی و خانوده های آنها را به خود جلب کند.

وی اضافه کرد: به طور قطع برگزاری این جشنواره از تاثیرگذاری بلند مدت برخوردار است که ضرورت دارد مسئولان برگزاری جشنواره بازی و اسباب و بازی با انجام تحقیقات و پژوهش های لازم، هرساله نسبت به روند بهبود آن اهتمام ورزند.

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود:بی شک یکی از نقاط مثبت برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی، تاثیر آن در رشد حوزه گردشگری قزوین است، چرا که رونق گردشگری قزوین نیازمند برند سازی است و این جشنواره با فعالیت های انجام شده در مسیری قرا گرفته است که توانسته زمینه های حضور گردشگر در قزوین به ویژه در ایام نوروز را فراهم کند و به طور قطع تاثیرگذاری آن  آن با افزایش تبلیغات و حمایت شبکه های مختلف صدا وسیما بیشتر خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد اسباب بازی های موجود در بازار، وارداتی بوده که متناسب با فرهنگ کشورهای خارجی تولید شده است  و همان ۵ درصد اسباب بازی تولید داخلی به دلیل عدم ملاحظات از نظر قیمت و کیفیت مورد استقبال واقع نشده است.

به گفته وی این در حالی است  در سال ۷۷ آیین نامه ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که بر اساس آن شورایی مرکب از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نماینده وزارتخانه های آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیما و ... مسئول نظارت بر ساخت، طراحی، واردات و توزیع اسباب بازی کودکان و نوجوانان شدند که به نظر می رسد عدم توجه به این آیین نامه و همچنین عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی منجر به شرایط نامناسب در این بخش شده است که امیدواریم برگزاری این جشنواره ها و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی بتواند منجر به  افزایش استفاده از اسباب بازی مبتنی بر فرهنگ  ایرانی و اسلامی در میان کودکان و نوجوانان شود.

محمدی افزود:امروزه پرداختن به مباحث کودکان و نوجوانان از جمله ضروریاتی است که باید مورد توجه مسئولان بخش های مختلف به ویژه مسئولان فرهنگی قرار گیرد، چرا که تحرک و پویایی در بخش فعالیت فرهنگی این گروه سنی تاثیر بسزایی در رشد و تعالی کشور و کم رنگ تر شدن بسیاری از ناهنجاری ها دارد.


ویدیو مرتبط :
آرمیتا رضایی نژاد در نمایشگاه بازی و اسباب بازی قزوین