ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



باقریان: فدراسیون کاری نکند، خودمان به فیفا شکایت می‌کنیم/ تاج درست می‌گوید


اصغر باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص اظهارات مهدی تاج مبنی بر اینکه اگر AFC روی موضع خود در خصوص دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشوری ثالث پافشاری کند تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نمی‌کنند و این موضوع از سوی علی کفاشیان رد شده است، گفت: هنوز مشخص نیست تیم عربستانی در گروه ما هست یا نه؛ چرا که الاتحاد ابتدا باید در بازی پلی‌آف شرکت کند و اگر برنده شود به گروه ما اضافه خواهد شد، اما ما باید از اعتبار و قدرت فوتبال کشورمان در این خصوص دفاع کنیم.

وی افزود: قرار نیست هرکسی، هرچیزی می‌گوید ما بپذیریم. سیاست‌های AFC و فیفا در این خصوص کاملاً روشن است و سیاست نباید در فوتبال دخالت کند. اگر دولت یک کشوری بخواهد در سیاست‌های فدراسیون فوتبال کشورش دخالت کند، AFC و فیفا مقابل این دولت را گرفته یا فدراسیون فوتبال آن کشور را تعلیق می‌کند، حالا مگر می‌شود سیاست‌های دولت عربستان در خصوص فوتبال یک کشور دیگر دخالت داده شود؟ دولتی که باید روی فوتبال کشورش تسلط داشته باشد، اجازه این کار را ندارد و حالا عربستان می‌خواهد در فوتبال ما دخالت کند. اگر عربستانی‌ها نمی‌خواهند به ایران بیایند یا تیم‌های ایرانی به کشورشان بروند، ایرادی ندارد و امتیاز بازی‌ها را به تیم‌های ایرانی بدهند، اما آنها نمی‌توانند درخواست کنند که بازی‌ها در کشور ثالث برگزار شود. اگر نمی‌توانند از ما پذیرایی کنند، بهتر است امتیاز را واگذار کنند، چون قرار نیست برخورد سیاسی کنیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با تأکید بر اینکه فوتبال ایران باید از حق و حقوقش دفاع کند، عنوان کرد: یا مسائل سیاسی در فوتبال دخیل است یا نیست. اگر دخیل است، چرا فیفا و AFCبه دولت اجازه اعمال نظر در فدراسیون را نمی‌دهند و اگر دخیل نیست، مگر می‌شود عربستان بگوید با ایرانی‌ها بازی نمی‌کند و این نظر را هم اعمال کنند. قرار نیست سیاسی برخورد کنیم. یک کشور وقتی نمی‌تواند میزبانی کند که سیاست‌های فیفا را شامل شود. این سیاست‌ها نیز کاملاً مشخص است و شامل بلایای طبیعی و جنگ می‌شود. ما هم هیچکدام از اینها را نداریم و دغدغه‌ای وجود ندارد، چون ایران در حال حاضر یکی از امن‌ترین نقاط دنیاست. عربستانی‌ها با ارتباطات خارج از فوتبال می‌خواهند در فوتبال دخالت کنند و ما باید محکم مقابل این مسئله بایستیم.

باقریان در پاسخ به این سؤال که کفاشیان اعلام کرده راه ایستادن مقابل منافع فوتبال ایران شکایت به فیفا نیست و اگر قرار باشد منافع فوتبال ایران و باشگاه‌ها توسط AFC زیر پا گذاشته شود باشگاه سپاهان چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: صددرصد پای منافع فوتبال کشورمان می‌ایستیم. اگر فدراسیون فوتبال در این خصوص اقدامی نکند و به فیفا گزارش ندهد و الاتحاد از مرحله پلی‌آف صعود کرده و حریف ما شود، مستقیماً اقدام کرده و به فیفا شکایت می‌کنیم. اگر لازم باشد همه چیز را گزارش می‌کنیم. مجموعه فوتبال ما نباید در قبال این مسئله کوتاه بیاید.

وی با اشاره به صحبت‌های تاج مبنی بر اینکه اگر AFC روی موضع خود پافشاری کند تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری می‌کنند، به تسنیم گفت: هنوز فضا به این جا نرسیده است. تاج رئیس سازمان لیگ کشورمان است و باید در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشد و درست هم می‌گوید، اما باید جمعی تصمیم گرفته شود. ما مصرانه مقابل این موضوع ایستاده‌ایم که از حق و حقوق‌مان با قدرت دفاع کنیم. شاید آخرین راه حل همین باشد که تاج گفته، اما خیلی راه حل‌های دیگر داریم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به تعلیق فوتبال کویت توسط فیفا به دلیل دخالت دولت در امور فوتبال این کشور، افزود: فیفا اگر متوجه شود که مسائل سیاسی در فوتبال دخالت داده شده، فدراسیون یک کشور را تعلیق می‌کند. حالا دولت عربستان می‌خواهد درباره فوتبال یک کشور دیگر تصمیم بگیرد.

باقریان در واکنش به این مسئله که  برخی می‌گویند علی کفاشیان به دلیل ارتباط خوب با شیخ سلمان و حضور در هیئت رئیسه AFC مقابل این مواضع کوتاه آمده است، گفت: قرار نیست ما بایستیم و تماشا کنیم، چون شیخ سلمان رئیس AFC است. ما با شیخ‌ها کاری نداریم و با اساسنامه فیفا کار داریم. قرار است اختیارمان را دست شیخ‌ها بدهیم و آنها درباره فوتبال ما تصمیم بگیرند. ما خودمان مستقل هستیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
چکار کنیم تا در قیامت قرآن از ما شکایت نکند؟