سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نظم جهانی آمریکا در حال فرسایش است/حکومت ایران مشروعیت یافت/ چین گلوگاه اقتصادی متحدان آمریکا را به دست می‌گیرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان بولتون» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در یادداشتی نظم جهانی ابداعی آمریکا را زیر سئوال برد.«جان بولتون» در یادداشتی که در وبگاه «ترایب لایو» منتشر شده است ضمن اشاره به شکل‌گیری نظم جهانی آمریکا دهه 80 میلادی و توصیف آن به عنوان  تصمیم‌گیری تک نفره و بدون ساز و کار از پیش تعیین شده نوشت: نظم آمریکایی‌ها با سقوط شتابان سیاسی آمریکا،  و حضور رقبایی در عرصه سیاسی، نظامی و دیپلماتیک بوجود آمده است و ما درحال از دست دادن قدرت سیاسی ، نظامی و بازدارنده‌ای که ساخت آن دهه‌ها زمان برد، هستیم.

جان بولتون نومحافظه کار در بخشی دیگر این یادداشت با اشاره به رقبای آمریکا با نام بردن از «چین » نوشت:  چین در حال ساختن جزایری در دریای چین جنوبی و پایگاه‌های هوایی و دریایی در این منطقه است و اگر پکن موفق به ایجاد جزیره‌های چینی شود ، آنگاه گلوگاه‌های اقتصادی متحدان کلیدی آمریکا را در دستان خود خواهد گرفت.

بولتون با اشاره به روسیه نوشت: مسکو در خاورمیانه حضور قوی نظامی، دیپلماتیک به نسبت چهل سال گذشته دارد . این کشور مرزهای اروپا را نیز با قدرت نظامی خود تغییر می‌دهد و ما این را در سال 1945 ذکر کردیم که نباید چنین موردی هرگز اتفاق بیافتد.

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در خاتمه با اشاره صریح به ایران و کره شمالی نوشت: برنامه‌های موشکی بالستیک و ساخت جنگ افزار هسته‌ای ایران و کره شمالی نیز با شتاب ادامه دارد. فرماندهان آمریکا و کره جنوبی بر این باورند که پیونگ یانک به شدت در حال پیشرفت در  هدف قرار دادن سواحل غربی آمریکا است. آیت‌الله‌های ایران نیز اینک وجاهت بین‌المللی همراه با رفع تحریم‌ها و مسیری آشکار به سوی سلاح‌های هسته‌ای را یافته‌اند و اینک همکاری تهران و پیونگ یانگ به عنوان «محور شرارت» بیش از یک کنایه شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پیام دکتر ظریف به آمریکا و متحدان غربی در 1+5