قارداشی: پول و امکانات همه چیز نیست


رئیس فدراسیون تنیس روی میز معتقد است با امکانات کم می‌شود موفق شد و موفقیت فقط بستگی به امکانات و پول ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مهرداد علی‌قارداشی در مجمع سالیانه هیأت تنیس روی میز لرستان با تأکید بر تعامل با آموزش و پرورش، اضافه کرد: اعتقاد دارم هر رشته بخواهد پیشرفت کند باید نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 سال در این رشته فعالیت می‌کنم و عاشق آن هستم، افزود: هرگز از کار برای پینگ‌پنگ خسته نمی‌شوم.

علی‌قارداشی با بیان اینکه برخی هیأت‌ها از کمبود منابع مالی و امکانات گلایه‌ می‌کنند، اضافه کرد: 11 روز در کره شمالی بودم که راکت پینگ‌بازان آنها وصله خورده بود و چنین چیزی در کشورمان ندیده‌ام. آنها با شرایطی که در کشورشان دارند قهرمان‌های زیادی تربیت می‌کنند و همین نشان می‌دهد که همه چیز بحث مالی و امکانات نیست.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز یادآور شد: فدراسیون را با سه میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و بودجه ما در سال یک میلیارد و 300 میلیون تومان است که با این شرایط یک سهمیه المپیک 2012 را حفظ و آن را به سه سهمیه ارتقا دادیم و سهمیه چهارم نیز رزرو شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که ما در کرمانشاه حرف اول کشور را می‌زدیم در راهروی یک سالن تمرین می‌کردیم و هر وقت رقابت‌های کشتی برگزار می‌شد باید تمرین را تعطیل می‌کردیم. ما آن زمان قطب کشور بودیم اما الان که دو سالن مجهز در کرمانشاه وجود دارد آن اقتدار را ندارند و این نشان می‌دهد که همه چیز امکانات نیست.

علی‌قارداشی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 100 داور و دو سرداور بین‌المللی داریم که خیلی آمار خوبی است. در المپیک لندن فقط در رشته‌های پینگ‌پنگ و کشتی داور ملی داشتیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در ادامه گفت: شهرستان بابل یک پینگ‌باز مرد و یک بانو در تیم ملی دارد که این موضوع نقش مربی را مهم جلوه می‌دهد و بقیه استان‌ها نیز می‌توانند با تلاش بیشتر به چنین موفقیتی دست یابند.

وی خواسته‌اش را از هیأت لرستان «پرورش قهرمانان ملی» عنوان کرد و افزود: انتظار داریم خروجی این همه برنامه "پرورش قهرمان" باشد و اگر در این زمینه توفیقی نداشته باشیم، فایده‌ای ندارد.

علی‌قارداشی با بیان اینکه رشته ما گران است، ادامه داد: برخی از هزینه‌های پینگ‌پنگ « مصرفی» است و تربیت کردن قهرمان هزینه دارد. سیکل پیشرفت در تنیس روی میز این نیست که همه هزینه‌ها را هیأت بدهد و نیاز است که خانواده‌ها نیز در برخی مواقع هزینه کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اموزش فرو کردن مداد در پول و سالم موندن پول