مخالفت حماس با طرح فرانسه برای ازسرگیری مذاکرات سازش


جنبش حماس با طرح فرانسه برای برگزاری کنفرانسی بین‌المللی به منظور از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه تاکید کرد که تمامی طرح ها و فراخوان های سیاسی برای از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل بیهوده و مردود است.

وی خاطرنشان کرد: طرح جدید پاریس در حقیقت تکرار همان راهکارهای نافرجام گذشته است که بر جنایات روزمره اسرائیل علیه ملت فلسطین سرپوش می گذارد.

این عضو ارشد حماس به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره پذیرش هر طرحی که "حقوق و اصول و آرمان های ملت فلسطین را نادیده می‌انگارد" هشدار داد.

وی بار دیگر ضمن تاکید بر مخالفت جنبش متبوعش با از سرگیری مذاکرات سازش میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان، این مذاکرات را بیهوده و یک نوع وقت کشی خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه از تلاش‌های پاریس برای از سر گیری مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی طی هفته های آینده خبر داد و تاکید کرد که فرانسه سعی دارد کنفرانسی بین المللی با مشارکت آمریکا و کشورهای اروپایی و عربی با هدف تحقق راهکار تشکیل دو کشور برگزار کند و در صورت شکست این تلاش‌ها، پاریس کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

تشکیلات خودگردان فلسطین از این طرح فرانسه استقبال کرده و صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی خاطر نشان کرد که "رام الله از طرح فرانسه برای مداخله بیشتر و جدی جامعه بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی سال 1967 استقبال می کند."

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مذاکره یا سازش(نقد استاد رائفی پور درباره مذاکرات)