سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



اجرای طرح«سلامت یار»در بیمارستان های دولتی/تشریح جزئیات طرح


سلامت نیوز: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از مشارکت در اجرای طرح «سلامت یار» در بیمارستان های دولتی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، فرح‌ناز رافع در نشست تخصصی مدیران عامل ستادی و استانی جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه کمک های داوطلبانه تنها به ارائه کمک های مالی محدود نمی شود، گفت: افراد می توانند با اختصاص ساعاتی از روز به انجام فعالیت‌های داوطلبانه در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین رسالت های جمعیت هلال احمر کمک و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است، افزود: یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه که کمک به بهبود وضعیت آنان بسیار ضروری به نظر میرسد، بیماران در بیمارستان های دولتی هستند.

وی ادامه داد: بیماران در بیمارستان های دولتی که اغلب از لحاظ کادر بهیاری و کمک بهیاری در مضیقه قرار دارند، از حیث مراقبت های پیرامونی برای بهبود وضعیت جسمی و روحی شدیداً نیازمند یک مراقب هستند. بنابراین جمعیت هلال احمر با توجه به ظرفیت گسترده ای که در جذب و سازماندهی سرمایه های انسانی داوطلب دارد؛ می تواند این خلاء موجود در بیمارستان های دولتی کشور را برای حمایت از اقشار آسیب پذیر بیماران و به تبع آنان همراهان و ملاقات کنندگان را رفع کند.

رافع با بیان اینکه سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برای اجرای طرح سلامت یاران در بیمارستان های دولتی مشارکت خواهند داشت، گفت: جمعیت هلال احمر برای اجرای این طرح استراتژی و خط مشی خاصی را دنبال می کند و در این زمینه چشم انداز ملی و فراملی مد نظر قرار گرفته است.

خدمات داوطلبانه به ارائه کمک‌های مالی محدود نمی‌شود

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه کمک های داوطلبانه تنها به ارائه کمک های مالی محدود نمی شود، گفت: افراد می‌توانند با اختصاص ساعاتی از روز به انجام فعالیت‌های داوطلبانه در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

به گفته وی، تبلور مشارکت اجتماعی در حفظ کرامت انسانی، دستیابی به الگوی برتر جذب مشارکت داوطلبان در اقدامات بشر دوستانه، بسیج توان انسانی در ترویج فرهنگ ایثار و خدمت رسانی در راستای ارائه خدمات بشر دوستانه و حفظ کرامت انسانی در سطح جامعه از جمله اهداف چشم انداز ملی در اجرای طرح سلامت یاران است.

تشریح ماموریت‌های داوطلبان هلال‌احمر در اجرای طرح سلامت یاران

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه با بسیج توان انسانی، ترویج فرهنگ ایثار و خدمت رسانی، برای ارائه خدمات بشردوستانه و حفظ کرامت انسانی در سطح جامعه برای ایجاد حمایت و مراقبت از بیماران اقدام می‌شود، تصریح کرد: کمک به بیماران با رعایت بهداشت روانی و ارتقای سلامت روانی و رفتاری در بیماران، انسجام هویت اخلاقی و معرفتی در میان داوطلبان، تقویت مهارت مدیریت رفتار و اعتمادسازی در تعاملات میان فرد و بین سازمانی برای بهبود شرایط بیمار، ظرفیت سازی در میان داوطلبان به منظور تقویت خدمت رسانی به بیماران،تقویت احساس ارزشمندی و امیدواری در میان بیماران،تهییج احساس مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی در سطح جامعه و ارائه الگوهای موفق خدمات بشردوستانه از طریق تقویت احساس مسئولیت پذیری اجتماعی در میان آحاد جامعه از جمله ماموریت های داوطلبان هلال احمر در اجرای طرح سلامت یاران است.

۱۰ بیمارستان دولتی منتخب برای اجرای پایلوت طرح سلامت یاران

رافع جامعه هدف طرح سلامت یاران را خدمت گیرندگان ( بیماران)، خدمت دهندگان (داوطلبان)، اعضای داوطلبان فعال و اعضای داوطلبان ارشد عنوان کرد و گفت: بیمارستان سینای تبریز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی تبریز، بیمارستان الزهرا(س)اصفهان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، مركز آموزشی درمانی شهید آیت اله مدنی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی کرج، بیمارستان حضرت رسول اكرم (ص) تهران تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی ایران، بیمارستان امام حسین (ع) تهران تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی، انستیتوکانسر تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی تهران، بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی خراسان، بیمارستان گلستان اهواز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی آبادان، بیمارستان فقیهی شیراز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، بیمارستان پنجم آذر گرگان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی گلستان برای اجرای طرح پایلوت طرح سلامت یار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از سامانه آمار و اطلاعات بیمارستان‌ها (آواب) و نظر کارشناسان دفتر مدیریت بیمارستانی، ۱۰ بیمارستان از ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور،انتخاب شد، تاکید کرد: از مجموع چهار هزار و ۶۰۶ تخت این بیمارستان‌ها، یک هزار و ۲۰۰ تخت از بخش‌های داخلی، داخلی اعصاب، جراحی عمومی، ارتوپدی، سوختگی و سرطان به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است.

انجام ۴ مرحله پایش طرح سلامت یاران در بازه زمانی ۶ ماهه

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی به منظور اجرای طرح داوطلب یار در بیمارستان های دولتی سراسر کشور، گفت: از ۲۰ دی ماه تا ۲۵ بهمن ماه سال جاری دوره‌های آموزشی برای آمادگی سلامت یاران برگزار می شود، از ۲۵ بهمن تا دهم اسفندماه سال جاری نیز آزمون احصا داوطلبان صورت می‌گیرد و از ۲۵ اسفندماه تا نخستین روز اردیبهشت ماه توزیع سلامت یاران در بیمارستانها صورت می گیرد و از اول اریبهشت ماه تا ۱۵ خردادماه طرح پایش نخست صورت میگیرد از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ تیرماه سال ۹۵ مرحله دوم پایش انجام خواهد شد و از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مردادماه نیز مرحله سوم پایش انجام می شود. به علاوه از ۱۵ مردادماه تا ۳۰ مهرماه نیز مرحله چهارم پایش از طرح انجام خواهد شد. البته در طول مراحل پایش طرح، ارائه خدمات از سوی سلامت یاران در بیمارستان‌های دولتی ارائه می شود.

وی بیان اینکه ارائه خدمات از سوی سلامت یاران دارای نتایج متعددی برای خدمات گیرندگان(بیماران) است، خاطرنشان کرد: میزان دسترسی و ارتباط بیمار و همراهان بیمار با داوطلب، میزان پاسخ‌گویی خانه در قبال نیازهای بیماران و همراهان بیمار، کیفیت رسیدگی به شکایات بیماران در مورد خانه و داوطلبان، کیفیت خدمات ارایه شده به بیمار، متناسب بودن خدمات ارائه شده با توجه برنامه تدوین شده توسط کادر بیمارستان، به موقع بودن خدمات ارائه شده به بیمار، تناوب خدمات ارائه شده به بیمار و تناسب خدمات دریافت شده با نیاز بیماران از جمله نتایج موثر برای بیماران در اجرای طرح سلامت یاران است.


ویدیو مرتبط :
اجرای طرح میدانی «وارثان شهدا» در مقابل رهبر انقلاب