ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



اتحاد عربستان با امارات و قطر برای تحت‌تأثیر قرار دادن AFC و تشکیل کمپین علیه ایران


به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی تجمع اعتراض‌آمیز عده‌ای از مردم ایران مقابل سفارت عربستان در تهران به خاطر اعدام شیخ نِمر، رهبر شیعیان عربستان توسط حکومت آل سعود، فدراسیون فوتبال عربستان به درخواست سه باشگاه الهلال، النصر و الاهلی نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ارسال کرده تا بازی‌های این تیم‌ها مقابل ایران در لیگ قهرمانان آسیا در زمینی بی‌طرف برگزار شود.

عبدالرحمن بن مساعد، رئیس پیشین باشگاه الهلال با سیاسی کردن این موضوع در صفحه «توئیتر» خود نوشت: نه ما می‌خواهیم که برای انجام بازی به ایران برویم، نه آنها به عربستان بیایند. امنیت بازیکنان ما در ایران تضمین شده نیست.

در همین راستا مقامات فدراسیون فوتبال عربستان با همتایان خود در فدراسیون‌های فوتبال امارات و قطر تماس گرفته‌اند تا کمپینی علیه ایران راه بیندازند و درخواستی مشترک به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی‌های نمایندگان این کشورها در زمین‌هایی بی‌طرف که از ماه مارس 2016 (اسفند 94) در لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود، ارائه دهند.

احمد الخمیس، دبیرکل فدراسیون فوتبال عربستان هم تأیید کرد که این فدراسیون تمامی گام‌های لازم را برای اطمینان از امنیت تیم‌های فوتبالی که نماینده این کشور در مسابقات آسیایی هستند خواهد برداشت.

نایب‌ رئیس فدراسیون فوتبال عربستان و رئیس انجمن لیگ حرفه‌ای این کشور هم مدعی شده‌اند کشوری که نمی‌تواند امنیت سفارت کشورهای دیگر را در خاکش برقرار کند، چطور می‌تواند در طول بازی‌ها امنیت را برقرار کند.

به گزارش تسنیم این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که عربستان در چند سال گذشته نیز مسائل سیاسی را در ورزش دخالت داده و امسال به دلیل تنش بیشتر میان دو کشور، این موضوع را دستاویزی برای تسویه حساب‌های سیاسی قرار داده‌اند. حال باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا به جدایی سیاست از ورزش رأی می‌دهد و درخواست غیرمنطقی عربستانی‌ها را رد می‌کند یا خیر.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اتحاد علنی عربستان و اسرائیل علیه ایران