سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



خوردن تخم پرنده و زبان گشودن اطفال


65859

برخی بر این باورند در صورت قورت دادن تخم پرنده توسط کودک زبان وی شروع به سخن گفتن می کند و مشکل تکلم وی رفع می شود بهتر است این باور اشتباه را کنار بگذاریم و این کار را انجام ندهیم خاصیت برخی تخم های پرندگان را در این مطلب آورده ایم

دکتر فرح بخش متخصص تغذیه گفت: این فرضیه که تخم کفتر تکلم کودک را سرعت می‌بخشد. حقیقت ندارد و یک باور غلط از دیرباز به حال است.

نه تنها تخم کفتر بلکه تخم پرندگان دیگر نیز این خاصیت را نخواهند داشت و این تنها فرضیه ای از دیرباز تا به حال است که در حال حاضر به حقیقت آن دست یافته نشده است.

وی در ادامه افزود: هر چند که نباید از خاصیت فراوان تخم پرندگان برای بدن انسان چشم پوشی کرد و همچنین می توانیم به چند مورد از خاصیت تخمهای بلدرچین، کبک، اردک و غاز که سرشار از خاصیت هستند، اشاره کرد: تخم بلدرچین، مصرف هر 100 گرم تخم بلدرچین حدود 158 کیلو کالری انرژی دارد و میزان ویتامینهای B12،A و BG آن هم تقریبا به اندازه تخم مرغ است.

تخم کبک: تخم کبک دارای پروتئین بالا و چربی پایینی است و سریع هضم می شود و برای تقویت سیستم گوارشی مناسب است. ویتامین های گروه B و آن، جزو مواد مغذی تخم کبک است.

تخم اردک: تخمهای اردک، غلیظ تر و دیر هضم تر از تخم مرغ است.

تخم کفتر برای افراد لاغر بسیار مفید است و می‌تواند به آنها در افزایش وزن کمک کند، تخم این پرنده در تسریع روند درمان سرخه گرفتگی سینه هم مفید است و مصرف آن به افرادی که خونریزی داشته‌اند یا دارند هم توصیه می‌شود، بهتر است تخم اردک آبپز با کره یا روغن زیتون مخلوط و مصرف شود.

تخم غاز: تخم غاز هم جزو دیگر تخمهای خوراکی است که جسم مناسبی از ویتامینB12، فولات و پروتئین را در خود جای داده است. میزان پروتئین تخم غاز، حدود3/5 برابر بیشتر از تخم مرغ است اما چربی و گلسترول آن هم بسیار بالا است.

باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
خوردن تخم پرنده توسط مار