سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اهمیت پوشش ناحیه سر و پیشانی برای افراد مستعد زکام و نزله


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, محمد علی زارعیان اظهار داشت: در طب سنتی ایرانی دستورات حفظ سلامتی ذیل 6 موضوع کلی بیان شده است و اصطلاحا اصول ششگانه ضروری سلامتی یا سته ضروریه نام دارند.

به گفته وی این 6 موضوع عبارتند از آب و هوا، خوردن، آشامیدن، حرکت و سکون، خواب و بیداری، احتباس و استفراغ است.

به گفته وی حکمای طب ایرانی به استفاده از پوشش برای ناحیه سر و پیشانی به ویژه برای افراد مستعد زکام و نزله توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: مطالعات سال‌های اخیر نیز نشان داده که سیستم خنک سازی مغز با عروق ناحیه پیشانی ارتباط تنگاتنگی دارد و سرد شدن سر و پیشانی باعث احتقان سینوس‌ها و در نتیجه افزایش احتمال سینوزیت و زکام می‌شود.

زارعیان ادامه داد: افراد سعی کنند بدون کلاه از منزل خارج نشوند و حتماً سر و پیشانی خود را از سرما بپوشانند. توجه داشته باشند که گذاشتن کلاه و داشتن شال گردن در زمانی که سرما خورده اند یا ریه‌ها یا سینوس‌هایشان درگیر عفونت هستند, بسیار ضروری است.

وی بیان داشت: همچنین پیش از خروج از حمام افراد خودشان را خوب بپوشانند به ویژه ناحیه سر و گردن و کمر را؛ چرا که تغییر دمای ناگهانی باعث درد در این نقاط و اسپاسم‌های طولانی می‌شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: ضمناً شانه کردن موها از کارهایی است که احتمال بروز زکام را کاهش می‌دهد, پس افراد موهایشان را مرتب شانه کنند تا علاوه بر زیبایی، سلامت خود را نیز حفظ کرده باشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
افراد سوداوی مستعد چه بیماریهایی هستند؟