مواد مخدر و اعتیاد اولین آسیب کشور/ کشف 16 میلیون عدد قرص و آمپول روانگردان در سال جاری


قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که مواد مخدر و اعتیاد اولین آسیب کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: پیشگیری حرف اول را در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر می‌زند که در این راستا باید عوامل موثر را شناسایی و دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "محمدرضا جزینی" در جلسه عصر امروز شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با حضور قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اقدامات خوبی را انجام داده تقریبا بیشتر مصوبات سفر وزیر کشور به استان در این زمینه عملیاتی شده است.

وی با بیان این که رویکرد تعاملی در استان کرمان بین سازمان‌های درگیر بحث مواد مخدر موجب انجام کارهای شده که در جاهایی که اقدامات پیشگیرانه و با صحنه‌های مثبت مواجه می‌شویم، انرژی مثبت می‌گیریم.

جزینی با بیان این که باید دارای استراتژی متوازن باشیم و همه مسائل را با هم دنبال کنیم، تصریح کرد: پیشگیری و درمان باید با هم مورد توجه قرار گیرد و معتقدیم باید محورهای کار را متناسب با نیازمندی‌های هر استان پیگیری کنیم و نکته مهم، اولویت گذاری مباحث است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به آسیب‌های زنان افزود: باید در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی صورت گیرد و در ادامه کار موضوع اشتغالزایی و توانمندسازی و اسکان افراد را داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان این که مواد مخدر و اعتیار اولین آسیب کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: پیشگیری حرف اول را در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر می‌زند که در این راستا باید عوامل موثر را شناسایی و دنبال کنیم ضمن آن که محیط‌های آموزشی خیلی مهم است و باید پوشش آموزش پیشگیرانه و آموزش پرورش را افزایش دهیم.

جزینی با بیان این که موضوع بیمه افراد آسیب دیده در دستور کار جدی این ستاد است، تصریح کرد: در سال جاری و سال گذشته به طور سالانه 30 میلیارد تومان به وزارت تعاون بابت بیمه افراد آسیب دیده پرداخت شده که باید این موضوع پیگیری و بحث بیمه فعال شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: دولت توانایی تامین همه اعتبارات را ندارد اما خیران می‌توانند مشارکت داشته باشند به طوری که طی دو سال گذشته خیرانی در این زمینه جذب شده‌اند که برای درمان و پیشگیری از اعتیاد هزینه می‌کنند و باید این فرآیند تکمیل شود.

وی با بیان این که مردم اگر بدانند که کارشان نتیجه بخش است، به میدان خواهد آمد، اظهار کرد: باید این فرآیند با آگاه سازی تکمیل شود زیرا موضوع اطلاع رسانی و آگاه سازی اهمیت زیادی دارد زیرا هر زمان که بحثی جریان شده و مردم به میدان آمدند، اثربخشی این حضور را دیده‌ایم.

جزینی با بیان این که پیشگیری را به عنوان اولویت اول این ستاد قرار داده‌ایم، تصریح کرد: متاسفانه اقدامات ما متناسب با تهدیدات نیست اما یک واقعیت است و دشمن در این جنگ نرم نقش اساسی دارد به طوری که در حال حاضر رویکرد به مصرف مواد مخدر، به سمت مواد صنعتی رفته است که در این راستا طی سال جاری، 16 میلیون عدد قرص و آمپول روانگردان غیرمجاز کشف شده است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان این که باید با آگاه‌سازی و آموزش تقاضا را کم کرده و باورهای غلط این حوزه را اصلاح کنیم، افزود: اقدامات صورت گرفته در مجموع کافی نیست و باید کاری کنیم که استان کرمان در مبارزه و مقابله با مواد مخدر به عنوان الگو در کشور مطرح شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشف بزرگ ترین محموله مواد مخدر کشور