ایران در صدد خرید هواپیمای امبرائر برزیل


یک مقام برزیلی اعلام کرد تهران در صدد خرید ۵۰ فروند هواپیمای امبرائر از این کشور است.

ایران در صدد خرید هواپیمای امبرائر برزیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازرویترز، یک منبع در دفتر ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد ایران در صدد خرید ۵۰ فروند هواپیمای امبرائر Embraer SA از این کشور است. 

مذاکرات مربوط به خرید این هواپیما‌ها و همچنین یک بسته احتمالی خرید خودروهای (تاکسی)، اتوبوس و کامیون در اکتبر گذشته زمانی که آرماندو مونترو، وزیر تجارت برزیل، به ایران سفر کرد آغاز شده بود. 

وی ماه گذشته به رویترز گفته بود که برزیل از ایران پرداخت (هزینه این خرید‌ها) را به یورو و ارزهای دیگر خواهد پذیرفت. تحریم‌های اعمال شده بر ایران این کشور را از استفاده از نظام مالی امریکا منع می‌کرد. 

ژانویه گذشته ایران قراردادی را برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما با ایرباس و در ماه فوریه نیز قراردادی برای خرید ۴۰ فروند هواپیمای‌ای تی آر ATR با سازنده فرانسوی- ایتالیایی امضا کرد. 

بوئینگ نیز هفته گذشته اعلام کرد موافقت دولت آمریکا را برای مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی در ایران کسب کرده است. 

امبرائر نیز به رویترز تاکید کرد که مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی ایران را آغاز کرده است.  این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به علت نوسازی ناوگان هواپیماهای قدیمی و روند رشد (این صنعت در ایران،) پتانسیل خوبی در بازار ایران وجود دارد. 

قرارداد‌ها با ایران در واقع امتیازی برای شرکت‌های اتومبیل سازی برزیل است که بخاطر کاهش خریدهای محلی با مشکلاتی مواجه هستند. 

یک منبع در دفتر ریاست جمهور برزیل گفت ایران نزدیک به ۱۰۰ هزار تاکسی که با سوخت گاز طبیعی کار می‌کنند و همچنین اتوبوس و کامیون از برزیل خریداری خواهد کرد. رقم‌هایی که پیش‌تر اعلام شده بود ۶۰ هزار تاکسی بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تونس در صدد خرید خودرو از ایران