سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار سازمان ملل درباره فرار مغز‌ها از سوریه


هشدار سازمان ملل درباره فرار مغز‌ها از سوریه

باشگاه خبرنگاران/ سازمان ملل تشدید پدیده فرار مغز‌ها را در سوریه از پیامدهای جنگ داخلی در این کشور توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان، تشدید پدیده فرار مغز‌ها را در سوریه از پیامدهای جنگ داخلی در این کشور توصیف کرد.
آنتونیو گوترس گفت: «حدود ۸۶ درصد از آوارگان سوری که کشورشان را به مقصد اروپا ترک می‌کنند، دارای تحصیلات متوسطه هستند.»
گوترس در گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل، با اشاره به پدیده فرار مغز‌ها در سوریه گفت: «۸۶ درصد از آوارگان که تاکنون مصاحبه شده‌اند دارای مدرک تحصیلی متوسطه هستند و تقریبا نیمی از این افراد به دانشگاه رفته‌اند.»
وی ضمن ابراز نگرانی از سیل آوارگان سوری به خارج از کشور و همچنین پیامدهای فرار مغز‌ها در آینده بازسازی این کشور هشدار داد.
نماینده امور آوارگان سازمان ملل متحد بر لزوم دسترسی واجرای آتش بس موضوع مذاکرات وین و قطعنامه شورای امنیت که در ۱۸ دسامبر به اتفاق آرا تصویب شد تاکید کرد.
به موجب مفاد قطعنامه شورای امنیت در باره آتش بس سوریه، یک دوره شش ماهه برای انتقال دولت در نظر گرفته شده است.
براساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملل متحد، درگیری‌ها و مناقشات داخلی سوریه سبب شده است تاکنون در حدود ۴ میلیون نفر از شهروندان جنگ زده، کشور را ترک کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
هشدار سازمان ملل در مورد کمبود مواد غذایی در کره شمالی