سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمار ضد و نقیض از تعداد خودروهای فروخته‌شده با وام ۲۵ میلیون تومانی


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از پایان روز نخست اجرای طرح فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی، خودروسازان به ارائه آمارهایی از تعداد خودروهای فروخته شده پرداختند. بر این اساس شرکت ایران خودرو تعداد ثبت‌نام‌های انجام شده برای خرید خودرو را 11 هزار مورد عنوان کرد که 7 هزار و 200 مورد آن منجر به واریز مبلغ پیش‌ پرداخت شده بود و در واقع ثبت‌نام قطعی محسوب می‌شدند.

حال آنکه در آمار دیگری که از سوی ایران خودرو اعلام شد، عنوان شد که در روز اول اجرای طرح، برای خرید پژو 405 حدود 3 هزار دستگاه، سمند حدود 2400 دستگاه، گروه 206 حدود 2700 دستگاه، پژو پارس حدود 1000 دستگاه، دنا و رانا حدود 1000 دستگاه و تندر و وانت‌ها حدود 800 دستگاه ثبت‌نام صورت گرفته است. مجموع این آمارها 10 هزار و 900 دستگاه است که اختلاف 100 هزار دستگاهی با آمار قبلی ارائه شده از سوی ایران خودرو را نشان می‌دهد.

شرکت سایپا اما آمار دقیقی از تعداد خودروهای فروخته شده در روز نخست اجرای طرح اعلام نکرد و فقط عنوان شد که خودروهای تیبا و پراید بیشترین متقاضی را داشته اند و تا این زمان به ترتیب 7586 دستگاه پراید، 2816 دستگاه تیبا و 2430 دستگاه تندر 90 در نمایندگی‌های گروه سایپا فروخته شده‌ است. مجموع این اعداد نیز برابر 12 هزار و 832 دستگاه است.

در این میان، خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت نیز تعداد خودروهای فروخته شده در روز اول را توسط دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا 12 هزار دستگاه اعلام کرد.

در روز دوم اجرای طرح فروش اقساطی خودرو نیز شرکت ایران‌ خودرو در مورد مجموع آمار فروش خودرو در روزهای اول و دوم اجرای طرح، یکبار آمار ثبت‌نام 25 هزار دستگاه خودرو را اعلام کرد و بار دیگر این رقم 23 هزار دستگاه عنوان شد و اعلام کردند که 15 هزار ثبت‌نام قطعی انجام شده است.

شرکت سایپا نیز در ساعات پایانی کار نمایندگی‌ها در روز دوم اجرای طرح، تعداد ثبت‌نام‌های انجام شده برای فروش خودرو در دو روز اجرای طرح را 14 هزار و 377 مورد اعلام کرد که 8 هزار و 538 مورد منجر به واریز مبلغ پیش‌پرداخت و ثبت‌نام اصلی شده بود.

در آمار دیگری شرکت سایپا با افزایش 5 هزار دستگاهی تعداد ثبت نام ها در یکی، دو ساعت پایانی اجرای طرح در روز دوم، تعداد خودروهای فروخته شده در دو روز اجرای طرح را 19 هزار و 400 دستگاه اعلام کرد.

مجموع آمار فروش خودرو توسط ایران خودرو و سایپا در 2 روز اجرای بسته خروج از رکود در دو حالت برابر با42400 تا 44400 دستگاه است.

اختلاف در آمارهای ارائه شده در حالی وجود داشت که وزارت صنعت شب گذشته تعداد خودروهای فروخته شده در دو روز ابتدایی اجرای طرح فروش  اقساطی خودرو را 40 هزار دستگاه اعلام کرد.

وزارت صنعت تعداد خودروهای فروخته شده توسط ایران خودرو طی دو روز اجرای طرح را 20 هزار دستگاه و تعداد خودروهای فروخته شده توسط سایپا را 19 هزار دستگاه اعلام کرد.

ارائه آمارهای ضد و نقیض از سوی خودروسازان و وزارت صنعت در حالی اتفاق افتاده که برخی معتقدند تعداد خودروهای فروخته شده در قالب بسته خروج از رکود، رقمی پایین‌تر از آمارهای اعلام شده بوده و ممکن است آمارهای مطرح شده برای ترغیب مردم به خرید خودرو ارائه شده باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آغاز تحویل خودروهای وام 25 میلیون تومانی