فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نویسنده: راهنمای خبرنگاری کلید آموزش اصول کار مطبوعاتی است


تهمینه حدادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، آثار مکتوب در زمینه آموزش اصول حرفه ای کار خبرنگاری و ژورنالیسم در بدنه نشر کشور را آثاری با زبان و ادبیات حرفه ای و سنگین دانست و افزود: نوجوانان و جوانان علاقه مند به این حوزه در مواجهه با این کتاب ها به دلیل ادبیات تخصصی نمی توانستند به درستی مفهوم آموزش کار مطبوعاتی را فرا گیرند.
وی ادامه داد: بر همین اساس با استناد به سابقه فعالیت مطبوعاتی خود و همچنین مطالعه منابع مختلف و کار تحقیقاتی، تصمیم گرفتم تا اثری به زبان ساده و برای گروه سنین نوجوانان درباره اصول حرفه کار خبرنگاری به رشته تحریر درآورم.
حدادی با بیان آنکه کتاب راهنمای خبرنگاری مجموعه ای چند جلدی است که جلد اول آن با محور کلیات مفهوم کار خبرنگاری و شرایط و ویژگی های ابتدایی برای ورود به این حوزه برای نوجوانان نوشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در جلدهای آتی این اثر تلاش خواهد شد تا مفاهیمی چون شیوه های خبرنویسی، گزارش نویسی، فنون مصاحبه و سرانجام مقوله هایی مانند عکاسی خبری و صفحه آرایی به شکل علمی به مخاطبان نوجوان آموزش داده شود.
حدادی ادامه داد: در این مجموعه کتاب ها با توجه به آسیب موجود در اغلب آثار مربوط به حوزه آموزش کار خبرنگاری و با اشاره به روند علمی، تلاش شده تا در کنار نکات آموزشی هر فصل تمرین هایی برای خوانندگان این کتاب در نظر گرفته شود تا آنها با استناد به آموزه های کتاب به شیوه علمی اقدام به کار تهیه خبر کنند و همچنین با تعامل ناشر (نشر هوپا) قرار شده تا دیگر مجلد این مجموعه مانند جلد نخست آن همراه با تصویرگری برای آموزش بهتر و درک دقیق تر مطلب باشد.
این نویسنده و روزنامه نگار با تاکید بر این اصل که بحث شناخت خبر غلط و صحیح و تشخیص سره از ناسره در کار مطبوعاتی از جمله مهمترین آسیب های فعالیت رسانه ای در عصر حاضر است، گفت: در این مجموعه کتاب ها تلاش خواهد شد تا با زبانی ساده به نوجوانان شیوه درست خبر و تاکید بر صحت وجوه مختلف اخبار برای ارائه کار دقیق و اصولی آموزش داده شود.
مجموعه کتاب های راهنمای خبرنگاری توسط نشر هوپا منتشر خواهد شد.
فراهنگ**9266**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آموزش کار با کلید های میانبر