سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مهارت هایی برای حفظ آرامش در دوران بارداری


مهارت هایی برای حفظ آرامش در دوران بارداریخراسان/ بسیاری از زنان باردار ممکن است به خصوص در ۳ماه اول بارداری برخی تغییرات روحی همچون ترس، اضطراب، نگرانی و ... را تجربه کنند. اما باید بدانیم که این تغییرات روحی کاملا طبیعی است. این مطلب به شما کمک می کند تا بتوانید آرامش و شادی خود را با وجود این تغییرات حفظ کنید. معمولاً زنانی که از حمایت های خانوادگی و اجتماعی کمتری برخوردار هستند یا ارتباطات اجتماعی آنان کمتر است و همچنین کسانی که از قبل افراد مضطربی بوده اند امکان دارد نوسانات روحی بیشتری را در دوران بارداری تجربه کنند.فراموش نکنیم که حفظ آرامش و روحیه مثبت در دوران بارداری، علاوه بر این که نقش مهمی در سلامت مادر و جنین دارد تاثیر زیادی نیز در کاهش تهوع، استفراغ، نفخ، سوزش سردل، ویار و ... دارد.

اطمینان نداشتن از مناسب بودن زمان بارداری

ممکن است زنان در اوایل دوران بارداری، دچار شک و تردید شوند که آیا حاملگی در مقطع زمانی کنونی صحیح بوده است یا نه. بسیاری از زنان اظهار می دارند که آمادگی بارداری را نداشته اند یا کاش دیرتر باردار می شدند تا یک سری کارهای شخصی یا برنامه های نیمه تمامشان را کامل می کردند.این نگرانی ها طبیعی است اما امکان دارد اگر ذهن خود را مشغول آن ها کنید، موجب افسردگی، تحریک پذیری، اضطراب و ترس شما شود. پس سعی کنید هنگامی که این احساسات منفی را تجربه می کنید، ذهن تان را روی مسائل مورد علاقه تان متمرکز و به ویژه خداوند را بسیار یاد کنید که یادش آرام بخش دل هاست و اوست که آرامش را به قلب های مومن هدیه می کند تا بر ایمانشان بیفزاید.به یاد داشته باشید شک و تردیدهایی که در حال حاضر تجربه می کنید، با پیشرفت بارداری رنگ می بازد و معمولاً پس از اولین احساس حرکات جنین، جای خود را به شادی و آرامش می دهد.

ترس و اضطراب و نگرانی

ترس و اضطراب در بارداری طبیعی و ممکن است به علت ترس از زایمان، وحشت از بیماری های ارثی نوزاد، سقط و ... باشد. یکی از مهم ترین علل این ترس و نگرانی، بی خبری و ناآگاهی در رابطه با دوران بارداری و زایمان است و شما می توانید با مطالعه کتاب های معتبر منتشر شده در این زمینه یا پرسیدن سوالات خود از افراد ذی صلاح و ... جواب پرسش های خود را بیابید و تا حدود زیادی از این ترس و نگرانی های طبیعی که از ناآگاهی در رابطه با این دوران و مسائل مربوط به آن ناشی می شود بکاهید.

تغییرات خلق و خو

به علت تغییرات فیزیکی و هورمونی و همچنین به هم خوردن برنامه های عادی زندگیتان، امکان دارد حالت شادی و آرامش شما سریعاً به عصبانیت تغییر کند یا از خوش بینی سریعاً بدبین شوید البته این تغییرات روحی طبیعی است و از بین خواهد رفت.فقط سعی کنید در این رابطه با همسرتان صحبت کنید و او را نیز از این تغییرات طبیعی خلق و خو آگاه کنید.

چگونه می توان در دوران بارداری روحیه ای شاد و آرام داشت؟
با عمل به توصیه های زیر می توانید شادی و آرامش را میهمان قلب هایتان کنید و دوران بارداری شاد، شیرین و لذت بخشی داشته باشید:
* به خداوند توکل و توسل جویید تا برای پروراندن شایسته موجود پنهان درونتان شما را یاری کند. خداوند را به خصوص در این دوران بسیار یاد کنید: «که ذکر نامش آرامش را به قلب های شما هدیه می کند» (سوره فتح آیه ۴)، «خدایی که از رگ گردن به شما نزدیک تر است.» (سوره ق آیه ۱۶) و «هرگاه او را بخوانید شما را اجابت می کند.» (سوره بقره آیه ۱۸۶)
* پیاده روی کنید: اگر از نظر پزشکی منعی برای پیاده روی و انجام ورزش های خاص دوران بارداری ندارید، بهتر است حتماً در برنامه روزانه خود فعالیت های ورزشی مجاز دوران بارداری به ویژه پیاده روی را بگنجانید زیرا ورزش به خصوص در این دوران تاثیر بسیار زیادی روی سلامت جسمی و روحی شما دارد.
* از جسم خود غافل نباشید: کمبود بسیاری از موادغذایی موجب بی حوصلگی، عصبانیت، ضعف، سردرد، سرگیجه و ... می شود. پس سعی کنید تغذیه صحیح و کافی داشته باشید و به خصوص از موادغذایی اصلی به میزان لازم استفاده کنید.
* سعی کنید خوش بین و مثبت باشید، ذهن خود را با افکار و اندیشه های شاد و امیدبخش پُر کنید و افکار منفی را در ذهن نپرورانید و از آن ها سریع بگذرید.
* هیچ گاه سوال بی جواب یا نکته مبهمی درباره دوران بارداری در ذهن نداشته باشید. سوالات و نکات مبهم و بی پاسخ موجب اضطراب شما می شود. هرگاه سوالی به ذهنتان رسید، آن را با ماما یا پزشک کنترل کننده بارداریتان مطرح کنید یا از کتاب های معتبر منتشر شده در این زمینه استفاده کنید.
منبع: کتاب ماه به ماه با بارداری
تالیف هنگامه صدرایی (کارشناس مامایی)
یک زن در دوران بارداری بیش از زمان های دیگر به محبت و توجه همسرش احتیاج دارد. پس سعی کنید با توضیح شرایط روحی و جسمی خود به همسرتان، همراهی و مشارکت او را نیز در این دوران به دست آورید تا با کمک و همراهی هم، این دوره از زندگی را با شادی و آرامش و خاطرات خوش پشت سر بگذارید و لحظه های زیبا و خاطره انگیز آن را همواره به یاد داشته باشید.دوران بارداری می تواند سراسر شادی و خاطره باشد. زمانی که برای اولین بار حرکات موجودی کوچک را در درونتان احساس می کنید، زمانی که برای اولین بار صدای قلبش را می شنوید و زمانی که با جنبش های پی در پی اش، نوید بزرگ شدن و نزدیک شدن موعد تولدش را با تمام وجود احساس می کنید و از شوق مادرانه لبریز می شوید، می تواند بسیار لذت بخش و زیبا باشد. فقط همواره به یاد داشته باشید که همسرتان را نیز در این لحظات احساسی و زیبا شریک سازید و بگذارید او نیز لذت رشد تدریجی نوزاد و شوق زیبای پدرانه را تجربه کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
ورزش بارداری - ورزش دوران بارداری - سی دی ورزش دوران بارداری