علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



وضعیت بارش های پایان هفته/ آلودگی هوای تهران کاهش می یابد


محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با بارش برف و باران در مناطق شمال غرب، غرب ، جنوب غرب، مركز و سپس سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز و بطور پراكنده در شرق و شمال شرق كشور، انتظار می رود با فعالیت این سامانه امروز، بتدریج غلظت آلاینده ها در مناطق مركزی و نیمه شمالی كشور بطور قابل ملاحظه ای كاهش یابد و در تهران از بعد از ظهر امروز شاهد کاهش آلاینده ها باشیم.

وی افزود: با عبور موج تراز میانی از مناطق غرب و مركزی از اواخر چهارشنبه، تا ظهر روز پنج شنبه فعالیت بارشی این سامانه با بارش پراكنده محدود به شرق و جنوب كشور خواهد شد.

به گفته اصغری، از بعد از ظهر پنجشنبه با ورود موج دوم از شمال غرب و غرب طی پنجشنبه بعداز ظهر بارش باران وبرف برای سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب وغرب ودر روز جمعه برای شمال غرب ،غرب ، جنوب غرب، جنوب و بخش هایی از شرق و مركز و غرب سواحل پیش بینی می شود.

وی افزود: برای روز جمعه كاهش نسبی دما در نیمه شمالی كشور پیش بینی شده است.

همچنین، امروز چهارشنبه برای سواحل شمالی كشور بویژه استان گیلان، اردبیل، خوزستان، ایلام، شرق كرمان، شرق یزد، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق خراسان رضوی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

به گفته اصغری، بیشینه و کمینه دمای هوای استان تهران به ترتیب ۷ و ۳ درجه سانتی گراد است و گرمترین و سردترین استان ها به ترتیب بوشهر و همدان  هستند.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره آلودگی هوای پایتخت نیز گفت: متأسفانه غلظت آلودگی در منطقه شمیران بالا است و از شب گذشته از سمت نوار غربی به کشورمان نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد بارندگی در استان‌های ایلام و خوزستان هستیم و این بارندگی به کرمانشاه و همچنین مرز عراق و ایران رسیده است.

این کارشناس هواشناسی همچنین از بارش برف در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد خبر داد و یادآور شد: این بارندگی در استان‌های همدان، مرکزی و کرمانشاه ادامه دارد.

اصغری با بیان اینکه در هفته آینده شاهد بارش در کشور خواهیم بود و تداوم آلودگی هوا در کلانشهرها ادامه نخواهد داشت، یادآورشد: امیدواریم از شدت این آلودگی در پایتخت و استان های همجوار کاسته شود و شاهد بارندگی در کشور باشیم.


ویدیو مرتبط :
‫آیا طرح زوج و فرد باعث کاهش بحران آلودگی هوای تهران می شود؟‬‎