دفاع دوباره راه‌آهن از مصوبه افزایش قیمت بلیت قطار


پس از عقب نشینی انجمن صنفی شرکت‌های ریلی از افزایش قیمت بلیت، شرکت راه آهن در اطلاعیه ای رسمی ضمن دفاع از تصمیم گرفته شده، اعلام کرد افزایش قیمت‌ها کاملا قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شرکت راه آهن در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده که مصوبه راه آهن در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار از سوی بخش خصوصی کاملا قانونی بوده است.

در این اطلاعیه آمده افزایش قیمت هشت درصدی بلیت قطارها به طور متوسط از تاریخ ۲۵ آذرماه سال جاری توسط بخش خصوصی کاملا قانونی اعلام کرد.

راه‌آهن اعلام کرده برابر با ماده ۹ قانون دسترسی آزاد مصوب مجلس شورای اسلامی، قیمت بلیت قطار از سوی شرکت های بخش خصوصی تعیین می‌شود و پس از تایید شرکت راه آهن به عنوان نهاد تخصصی و مسئول توسعه حمل و نقل ریلی کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

در همین راستا قیمت‌های جدید که از روز ۱۴ آذر امسال اجرایی و پیش فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانونی ندارد بلکه کاملا مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است که تایید هیات مدیره راه آهن در خصوص پیشنهاد شرکتهای ریلی پس از بررسی های همه جانبه و کارشناسی و بعد از 15 ماه همراهی شرکت های بخش خصوص با دولت و عدم افزایش قیمتها و حتی ارائه تخفیفات سی درصدی در ایام خلوت سال، با توجه به نرخ تورم سالانه ، جلوگیری از فرار سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین ارتقای سطح خدمات در این حوزه صورت گرفته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بلیت قطار پردیس بلیط قطار پردیس بلیت قطار رجا خرید بلیت قطار فروش بلیت قطار