سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادامه مذاکرات آنکارا و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط و اعزام کشتی حامل انرژی به غزه


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش با رژیم صهیونیستی گفتگوهایی را بر سر ارسال یک کشتی حامل انرژی به غزه انجام داده و روابط آن‌ها تل‌آویو و آنکارا در حال بازگشتن به حالت عادی است.

به نوشته روزنامه «حریت» چاپ ترکیه، اردوغان با اشاره به اینکه انرژی مشکل اصلی غزه است، گفت: «گفتیم که می‌توانیم یک کشتی را به بندر اشدود بفرستیم تا از همانجا تامین انرژی را آغاز کنیم.»

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه صهیونیست‌ها بر سر مسئله کشتی تعلل می‌کنند، افزود: «آنها پیشنهاد کردند که با همکاری آلمان‌ها، یک نیروگاه ایجاد کنیم. امیدوارم این مسئله حل شود.»

وی همچنین تاکید کرد آنکارا سه شرط را برای عادی سازی روابط با تل‌آویو مطرح کرده که شامل عذرخواهی رسمی، جبران ضرر و برداشته شدن محاصره غزه است.

اردوغان در پایان گفت با حل شدن مشکلات انرژی، آب، مدارس و بیمارستانها در غزه، محاصره این باریکه هم پایان خواهد یافت.

آنکارا که از سال 2010 بعد از حمله اسرائیل به کشتی ترکیه‌ای مرمره در مسیر نوار غزه، روابط خود با تل‌آویو را قطع کرده، از چندی قبل روند عادی‌سازی رابطه با اسرائیل را از سر گرفته است. منابع اسرائیلی می‌گویند آنکارا از اغلب خواسته‌های خود در مورد غزه، از جمله رفع محاصره این منطقه، دست کشیده و آماده احیا روابط با تل‌آویو است. 

به گفته اردوغان دور بعدی مذاکرات آنکارا و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط نیمه ماه آینده میلادی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ق


ویدیو مرتبط :
شلیک موشکهای فجر ۵ از غزه به تل آویو اسرائیل