ماجراهای یک مسافر همیشگی!


گردالی/ دوستان و خانواده با اصرار شما رو به سفر می برن. احتمالا اصلا حوصله ندارید و نمی خواید راحتی خودتون رو با هیچ چیزی عوض کنید. ولی وقتی دنیای جدید خارج از دایره راحتی ها رو می بینید، متوجه می شید که برنده کسیه که بتونه هرجایی برای خودش خونه درست کنه، بتونه همه جا راحت باشه.
مت کپنس در سال ۲۰۰۵ با دوستانش به تایلند رفت و در حین سفر با چند تا مسافر دیگه آشنا شد، مسافر هایی که مدت ها بود که در سفر زندگی می کردن. شنیدن حرف هاشون مت رو به این فکر انداخت که از کارش استعفا بده و سفر کنه. هر چقدر بیشتر راجع به سفرهاشون حرف می زدند، مت بیشتر احساس می کرد که به تغییر نیاز داره. این حس بهش دست داد که دیگران دارن در آرزو های اون زندگی می کنن، و با خودش گفت چرا من این کارو نکنم؟ مت به خونه برگشت و بلافاصله از کارش استعفا داد.
سال ۲۰۰۶ مت کپنس برنامه سفر یک ساله برای گشتن دور دنیا رو ریخت و از اون روز هفت سال و نیم میگذره و یک بار هم دلش نخواسته به عقب برگرده، چون مسافرت چیزیه که خوشحالش می کنه. تا امروز بیشتر از ۷۰ کشور رو دیده و کار های زیادی رو برای تامین هزینه هاش انجام داده. حالا توانایی این رو داره که به دیگران یاد بده چطور می تونن سفر کنن و چطور از پس مخارجشون بر بیان. مت اینطور احساسش رو بیان می کنه:

یادم میاد زمانی که برنامه سفرم رو می ریختم نگرانی و ترس زیادی داشتم، هر ترسی که تصور کنید در من به وجود اومده بود، ولی سال ها در سفر بودن این رو به من یاد داد که سخت ترین کار گذاشتن پا بیرون از در خونه هست، ادامه مسیر مثل آب خوردنه.
برای اینکه زندگی مت رو دنبال کنید میتونید سری به وبلاگش بزنید:

www.nomadicmatt.com

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ماجراهای نرگس و نماز؛ احکام نماز مسافر