زندگی سعدی هم سریال می شود


خبرگزاری تسنیم: تحقیق و پژوهش سریال الف ویژه «سعدی» در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی به اتمام رسید.

منصور براهیمی سرپرست نویسندگان سریال فاخر "سعدی" از اتمام پژوهش این مجموعه خبر داد و درباره انتخاب سعدی برای نگارش یک سریال به خبرنگار ما گفت:" سعدی عمیقا با فرهنگ ایرانی ما عجین شده و گشت و گذار او در منطقه و حضورش در دوره شکوفایی کامل تمدن اسلامی وقت و نیز علاقه به سعدی پس از انقلاب اسلامی در میان جوانان و نخبگان، وی را سوژه مناسبی برای نمایش تاریخ ایران و اسلام دوره زیست در تلویزیون معرفی کرد."

وی درباره روش پژوهش این مجموعه افزود:" پژوهش "سعدی" در ساختار پیکارسکی که روش رایج دراماتورژی در امریکاست انجام شده و شامل 5 مرحله پژوهش مقدماتی، مرحلۀ شکل‌گیری طرح داستانی کلی مجموعۀ "سعدی"، مرحلۀ نگارش متن گام به گام، مرحلۀ دیالوگ‌نویسی و نگارش فیلمنامه و در آخر بازنویسی نهایی تولیدی است. در این پروژه روایت سعدی متفاوت از روایت مصلح الدین است. شخصیت ها، مضامین و مکان ها از مستندات استخراج و استفاده شد ولی به جای استفاده از حکایت ها در طراحی فیلم نامه "سعدی"، از خط داستانی بهره بردیم. "

براهیمی در پایان با ابراز امیدواری از اتمام نگارش سریال "سعدی" تا پایان سال جاری اظهار داشت:" این مجموعه اوایل سال 90 از سوی مرکز فیلم و سریال برون مرزی سفارش داده شد و مراحل تحقیقات اولیه آن نزدیک به یکسال طول کشید. پس از آن فرآیند پژوهش ساختارمند آغاز شد و تا تأسیس مرکز گسترش فیلم نامه نویسی سازمان ادامه یافت. پس از آن ادامه پژوهش و نگارش سریال در این مرکز به کار خود ادامه داد. "

مجموعه الف ویژه "سعدی" به سرپرستی منصور براهیمی در 52 قسمت 60 دقیقه ای که پژوهش آن در مرکز فیلم و سریال برون مرزی آغاز شده بود، در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی به نگارش در می آید.


ویدیو مرتبط :
سیاه بازی استاد سعدی افشار در سریال در چشم باد