آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ روش تهیه «مارمالاد سیب» و تمام نکات ریز و درشت آن


میز اردور/ روش تهیه «مارمالاد سیب» و تمام نکات ریز و درشت آنآخرین خبر/ میوه هایی که برای مارمالاد در نظر می گیرید ، سالم و بدون لک باشند.میوه هایی که می توان با آنها مارمالاد تهیه کرد عبارتند از : از زرد آلو ، توت فرنگی ، به ، سیب ، هلو ، آلبالو ، کیوی، آلو زرد یا قطره طلایی .
در مورد میوه هایی که هسته دار هستندُ ، ابتدا هسته آنها را خارج و سپس آنها را چرخ کنید. برای یک کیلو میوه ی شیرین، نیم کیلو شکر و برای یک کیلو میوه ی ترش، ۷۵۰گرم شکر اضافه کنید و بگذارید تا با شعله ملایم پخته شود. در صورتی که بخواهید مارمالاد شما حالت ژلاتینه داشته باشد ، می توانید برای یک کیلو میوه، یک قاشق مرباخوری پودر ژلاتین را به نصف فنجان آب جوش اضافه کرده و آن را به میوه مورد نظرتان افزوده و بعد از ۴-۳ بار جوش، آن را از روی حرارت بردارید .
برای تهیه مارمالاد سیب و به ، پوست آنها را کنده، چرخ کنید و آن را با ۲ لیوان آب بپزید. سپس شکر را اضافه کنید. بهتر است برای ژلاتینه کردن مارمالاد ِبه ، تخم های به را در یک فنجان آب جوش حل کنید و آن را با نصف قاشق مرباخوری پودر ژلاتین به مارمالاد اضافه کنید .
میوه های کاملاً رسیده برای تهیه مارمالاد مناسب تر هستند.مارمالاد سیب یکی از پر مصرف ترین مارمالاد هاست.این مارمالاد استفاده های زیادی داره از سرو برای عصرونه با نون تازه خونگی و کره بگیرید تا برای انواع کیک و رولت و شیرینی مورد استفاده قرار میگیره.
چی لازم دارم:
سیب تازه : یک کیلو گرم
شکر : نیم کیلو گرم (در مارمالاد سیب و گلابی مقدار شکر برابر است با نصف مقدار میوه)
ژلاتین : یک ورق
آب لیمو : یک چهارم پیمانه
وانیل : یک چهارم قاشق چایخوری
چطور بپزم:
سیبها رو خوب شسته و بعد از شستن پوست بکنید . سیب های پخته را با ماشین، یا دستی له می کنیم. سپس شکر را روی آن می ریزیم و می گذاریم چند ساعت بماند. سپس آن را روی حرارت می گذاریم تا به آرامی بجوشد و غلیظ شود. سپس ژلاتین حل شده و آبلیمو را داخل آن می ریزیم و پس از ۲ الی ۳ جوش، مارمالاد را از روی حرارت بر می داریم.و اگه سیب ها عطر کافی نداشتند میتونید بهش وانیل هم اضافه کنید.
نکات لازم :
برای نگهداری بلند مدت مارمالاد ها باید اونها رو توی ظرف در بسته که بوی فریزر نگیره فریز کنید.
اگه می خواهید سریع مصرفش کنید می تونید آبلیمو رو هم حذف یا کمتر کنید.
می تونید جای ورق ژلاتین از پودر هم استفاده کنید. اما ورق ژلاتین مارمالاد را شفاف تر و براق تر می کنه و پودر ژلاتین مارمالاد را کمی مات و کدر می کنه.

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه 2 مارمالاد سیب و زغال اخته