سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موافقت آمریکا با فروش پهپادهای جاسوسی به ژاپن


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا در حالی امروز جمعه موافقت خود را با فروش هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین به ژاپن اعلام کرده است که به شدت نگران اقدامات چین در منطقه و به خصوص دریای جنوبی چین است.

اگر کنگره آمریکا تا یک ماه آینده برای متوقف کردن این قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اقدام نکند، شرکت نظامی نورثراپ گرومن، هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین همراه با تجهیزات آن را به ژاپن عرضه خواهد کرد.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا اعلام کرد: فروش پهپاد آر کیو4 که پیش از این توسط نیروهای آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته، تاثیری بر تعادل نظامی در منطقه نخواهد داشت. این پهپادها به ژاپن اجازه خواهد داد تا نظارت بهتری بر آسمان خود داشته باشد.

این آژانس افزود: فروش آر کیو4 به طور قابل توجهی قابلیت اطلاعاتی، شناسایی و جاسوسی ژاپن را ارتقا خواهد داد و به توکیو کمک خواهد کرد تا تهدیدات منطقه ای را زیر نظر گرفته و از وقوع تهدیدات احتمالی جلوگیری کند.

ژاپن از زمان شکست در جنگ جهانی دوم تاکنون رسما به دنبال برقراری آرامش در منطقه بوده و تنها در ماه سپتامبر، توکیو قانونی را تصویب کرد که به نظامیان این کشور اجازه جنگ در خارج را می دهد.

بسیاری از مردم ژاپن با این تغییر رویکرد مخالف هستند ولی دولت شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بار دیگر بر مواضع قبلی خود تاکید کرده و اخیرا از گشت زنی ناو جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین حمایت کرده است.

آمریکا بارها خواستار متوقف شدن ساخت و ساز جزایر مصنوعی توسط پکن در دریای جنوبی چین شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی نموده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جاسوسی پهپادهای ایران ازناوهای هواپیمابرآمریکا