علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



زندانیان دورود یاد شهید سعید طاهری را گرامی می دارند


به گزارش خبرگزاری مهر، فردا چهارشنبه زندانیان دورود یاد شهید سعید طاهری را گرامی می دارند. مددجویان زندان دورود به همراه دیگر کارکنان این ندامتگاه قصد دارند برای تشکر از زحمات خالصانه و فرهنگی شهید سعید سیاح طاهری در این زندان مراسم یادبودی در حد توان خود برگزار کنند.

چند نفر از مددجویان این ندامتگاه هم به نمایندگی از دیگر هم‌بندی‌های خود که طی مدت برگزاری مسابقات کتابخوانی مردمی در این زندان با حماسه های دفاع مقدس آشنا شده بودند در تماس با خانواده و دوستان همفکر و همراه این شهید، ضمن ابراز ناراحتی و تاثر شدید، همدردی و همبستگی خود را با آرمان های عملی این شهید اعلام داشتند.

این شهید همچنین با انتقال چند هفته ای همین مددجویان تاثیر گرفته از این کتابها به دیگر ندامتگاهها، فصل نوینی از کار فرهنگی و تغییر نگاه زندانیان امید بازگشت به زندگی سالم را در اذهان تشنه آنها بنا گذاشت.

شهید طاهری تنها پایه گذار حضور مددجویان زندانی در سفرهای راهیان نور به مناطق جنگی به همراه نویسندگان کتابهای جنگ بود تا آنها خوانده های خود از کتابها را از نزدیک مشاهده کنند.

این شهید بزرگوار توانست با هماهنگی معاون قوه قضاییه و بسط این روش به ندامتگاههای عمومی دیگر شهرها از جمله آبادان، اهواز، بوشهر، اوین، ندامتگاه زنان شهر ری و همه ندامتگاههای استان لرستان، تعدادی از مددجویان شرکت کننده در مسابقات و همچنین متنبه را با اهداء مرخصی و عفو مشروط به زندگی سالم باز گرداند.

با پیگیری این شهید بزرگوار، همکارانش، هنرمندانی همچون پرویز پرستویی و مساعدت رئیس قوه قضاییه چند نفر از مددجویان محکوم به اعدام و در آستانه اجرای حکم، از اعدام رهایی یافتند.

مراد نصیریان رئیس ندامتگاه دورود ضمن ذکر خاطرات فراوان از حضور داوطلبانه و چند ساله این مرد بزرگ برای انتقال فرهنگ انسانی دفاع مقدس به تمامی مددجویان و حتی نیروهای کادر و سرباز گفت: در این راستا فردا این مراسم به درخواست مددجویان و همکاری صمیمانه پرسنل در ساعت ۱۰ صبح در ندامتگاه دورود برگزار می شود.

بنابر این گزارش، شهید سعید سیاح طاهری این مرد گمنام و خستگی ناپذیر هر دو جبهه فرهنگ و رزم با وجود جانبازی ۷۵ درصد به صورت داوطلبانه و بی هیچ سمت رسمی به سوریه رفته و در اواخر دی ماه به دست گروهک جنایتکار داعش به شهادت رسید.


ویدیو مرتبط :
به یاد همکار گرامی آقای سعید سرلک