سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رهبر النصره: اردوغان به دنبال تقویت داعش است


ایسنا/ ابومحمد الجولانی، رهبر گروه تروریستی "جبهه النصره" نیز که خود از دریافت کنندگان کمک‌های ترکیه محسوب می‌شود، هدف آنکارا از ایجاد منطقه به اصطلاح امن در شمال سوریه را تقویت داعش دانست.

ابومحمد الجولانی، رهبر جبهه تروریستی النصره در مصاحبه‌ای که توسط شبکه تلویزیونی عرب‌زبان اورینت نیوز منتشر شده، مستقیما رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را به طرح‌ریزی برای تقویت داعش از طریق ایجاد منطقه حائل متهم کرد.

وی گفت: اقدامات ترکیه به داعش اجازه می‌دهد تا نفوذ خود را در مناطق مرزی افزایش دهد. گرچه ترکیه عضوی از ائتلاف ضد داعش است اما در ابتدا به جای داعش نیروهای کرد را در شمال سوریه بمباران کرد.

نیروهای کرد اصلی‌ترین گروهی هستند که در عرصه میدانی با تروریست‌های داعش می‌جنگند.

این اظهارات در حالی از سوی الجولانی مطرح می‌شود که گفته می‌شود خود وی و گروه تحت امرش به شکل مستقیم و غیر مستقیم از ترکیه کمک نظامی و مالی دریافت می‌کنند. بر اساس همین کمک‌ها بود که اوایل سال جاری النصره توانست بخش‌های وسیعی از استان ادلب سوریه، در مجاورت مرزهای ترکیه را ظرف چند روز اشغال کند.

رهبر النصره همچنین گروه شبه‌نظامی احرار الشام را که از متحدان النصره است، به دلیل مشارکت در کنفرانس اخیر "اپوزیسیون سوریه" در ریاض محکوم کرده و این نشست را "تبانی" خواند. الجولانی گفت: هیچکدام از تصمیماتی که آنها گرفته‌اند، عملی نمی‌شود.

روز گذشته شبکه الجزیره قطر بخش‌هایی از مصاحبه الجولانی با خبرنگاران چهار رسانه عربی از جمله خبرنگار الجزیره را منتشر کرد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه مدارکی از مشارکت ترکیه در تجارت غیر قانونی نفت با داعش و فروش نفت مسروقه عراق و سوریه ارائه کرده بود. جبهه تروریستی النصره یکی از گروه های وابسته به القاعده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
توهین بی شرمانه اردوغان به رهبر انقلاب