سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح تحول نظام سلامت عامل اصلی ترویج زایمان طبیعی است


دکتر حسین سرمدیان در اولین همایش ترویج زایمان طبیعی با اشاره به ابلاغ برنامه های هفت گانه طرح تحول نظام سلامت که یک بند آن شامل ترویج زایمان طبیعی است افزود: بر ایان اساس زایمان طبیعی در تمام مراکز دولتی رایگان است و برای پزشک متخصص تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در گذشته عمل سزارین بیش از 50 درصد موارد زایمان را تشکیل می داد که اجرایی شدن طرح تحول و ارائه راه کارها و بسته های حمایتی نقش موثر و زیادی در ترویج زایمان طبیعی داشته است.
سرمدیان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 93 با کاهش 20 درصدی عمل سزارین، گسترش و نهادینه کردن زایمان طبیعی رتبه اول در کشور کسب کرد و به عنوان دانشگاه برتر شناخته شده که این امر با تلاش های فراوان ماماها و پزشکان متخصص استان محقق شده است.
مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بیان کرد: در 35 سال گذشته آمار عمل سزارین پنج درصد بوده که امروزه به 50 و در برخی مراکز دمانی به 90 درصد رسیده است اما با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت این آمار کاهش یافته و کشور در حال رسیدن به آمار جهانی مطلوب یعنی 25 درصد است.
دکتر مهری جمیلیان افزود: درد بیشتر، شل شدن رحم، چسبندگی محل جفت به دستگاه های مجاور و عفونت های شدید از ضررهای عمل سزارین است .
دکتر حسین حکیم زاده متخصص بی هوشی نیز گفت: استفاده از گاز استنشاقی و ترکیب آن با اکسیژن، زایمان در آب، تزریق ماده بی دردی که در زایمان طبیعی به داخل و اطراف نخاع تزریق می شود از روش های متفاوت زایمان بی درد است.
این همایش شامل 10 غرفه و ارائه مشاوره رایگان در زمینه های زایمان فیزیولوژیک، کلاس های آمادگی برای زایمان طبیعی، زایمان های بی درد، ترویج تغذیه باشیر مادر، فرهنگ سازی همسران، آشنایی با ورزش یوگا در بارداری، احکام دینی در بارداری، زایمان در آب، ماساژ درمانی و بهداشت روانی در بارداری می باشد.
در این همایش با حضور حجت الاسلام حمزه شریفی دوست، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک با اهدای جوایزی از مادران منتخب تقدیر وتشکر شد.
7114/6012

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طرح تحول نظام سلامت در استان مرکزی