علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



فناوری‌های جدید و عجیب ساخت خانه در نمایشگاه «شهر خلاق» آمستردام


دانش > فناوری - خانه های قابل حمل، خانه های مقوایی و تولید فلزات توسط چاپگر سه بعدی از جمله پروژه هایی است که در نمایشگاهی با موضوع زندگی پایدار در آمستردام به نمایش گذاشته شده اند. به گزارش یورو نیوز،این نمایشگاه با عنوان «شهر خلاق» و با هدف آینده ای با آلودگی کمتر، در بر گیرنده ۵۰ پروژه طراحی شده توسط ۴۰۰ دانشجو، هنرمند و متخصص است.

«کاخ قابل حمل» خانه ای کوچک با مساحت ۱۸ متر مربع و سوار بر چرخ است که به یک خودرو متصل می شود. مواد به کار رفته در ساخت این خانه چوب و سقفی از جنس ورقه فولاد است.

فضای خانه شامل یک سالن پذیرایی کوچک، آشپزخانه، دستشویی، دوش و یک جای خواب دو نفره در بخش فوقانی آن است.

جلت گلاس، مدیر این پروژه می گوید: «مردم از دیدن این همه فضا در خانه ای به این کوچکی متعجب می شوند. ما در طراحی از شیشه بهره بردیم. خانه باز و بزرگ به نظر می رسد و با محیط اطراف در تعامل است.»

خانه های مقوایی یکی دیگر از طرحهای این نمایشگاه است. این خانه از ۲۴ لایه مقوا که به یکدیگر متصل شده اند ساخته شده است. عرض هر دهلیز تولید شده ۱۲۰ و ارتفاع آن ۴۰۰ سانتی متر است. جداره بیرونی خانه برای مقاومت در برابر ضربه و اشعه خورشید توسط لایه های چوب پوشانده می شوند.

اوپ شیلینگ، مدیر اجرایی این طرح می گوید: «یک دهلیز به تنهایی فضای یک خانه را دارد. حال اگر من نیاز به آشپزخانه، دستشویی و یا اتاق خواب جداگانه داشته باشم، برای هر یک از آنها یک دهلیز جداگانه را به فضای پشتی خانه اضافه می کنم. این تقریبا شبیه یک خانه کامل است که در ظرف یک هفته قابل بهره برداری است.»

قیمت تمام شده برای هر دهلیز در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ یورو است. اضافه کردن دهلیزهای جانبی شامل دستشویی، حمام و آشپزخانه و همچنین نصب آنها در نهایت ۷۰ هزار یورو هزینه در بر خواهد داشت.

زندگی خلاق برای مجهز کردن خانه های مقوایی و قابل حمل نیازمند محصولات چاپگرهای ۳ بعدی است. یک شرکت هلندی در نمایشگاه آمستردام به این موضوع پرداخته است. این شرکت روباتی جوشکار با قابلیت حرکت در ۶ جهت را طراحی کرده که با یک نرم افزار کار می کند. لایه های فلزی جوشکاری شده روی یکدیگر قرار می گیرند و محصول نهایی را شکل می دهند.

جیجز وان در ولدن، مدیر این طرح می گوید: «چاپگرهای سه بعدی می توانند در ساخت قطعات ساختمانی کوچک کمک کنند و ما می توانیم از این نیز فراتر رویم. برای نمونه، ساخت پل یک قدم بزرگ بوسیله تکنولوژی موجود محسوب می شود. این یک نوآوری واقعی است.»

این نمایشگاه از ماه آوریل تا بیست و ششم ژوئن سال جاری به روی عموم گشوده است.

۵۴۵۴


ویدیو مرتبط :
فناوری عجیب ساخت حباب در روسیه