سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیدگاه‌های وحدت‌گرای امام و رهبری یکی از برجسته‌ترین نقاط سیاست خارجی ایران


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدحسن حبیب‌اله زاده کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در سمینار بزرگداشت سی و هفتمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مرکز اسلامی انگلیس تحت عنوان «یک انقلاب علیه فرقه گرایی و افراط گرایی» برگزار شد، طی سخنانی به تبیین رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال وحدت و انسجام اسلامی و نفی فرقه‌گرایی بر پایه آراء و نظرات حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اصول مهم و ثابت انقلاب اسلامی، تاکید بر وحدت جهان اسلام بوده است، رویکرد سیاست خارجی کشور در دو حوزه راهبرد و تاکتیک را مبتنی بر عدم تعقیب سیاست‌های تفرفه افکنانه مذهبی، قومی و طایفه‌ای برشمرد.

حبیب‌اله زاده اظهار اشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال نفی فرقه گرایی از اهداف و اصول ثابتی تبعیت می‌کند و به همین دلیل در هدفگذاری نسبت به وحدت جهان اسلام و دوری از سیاست‌های تفرقه افکنانه مذهبی تاکیدات ویژه‌ای صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: اصل مهم وحدت و همگرایی کشورهای جهان اسلام به اندازه‌ای اهمیت دارد که تعامل با کشورهای مسلمان در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همواره به عنوان یک اولویت و سرفصل مهم در دستورکار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در ادامه به تبیین آراء و نظرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه نفی فرقه گرایی و تاکید بر وحدت جهان اسلام پرداخت و اظهار داشت: دیدگاه‌های وحدت گرای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در قبال امت اسلامی یکی از برجسته ترین نقاط سیاست خارجی کشور به شمار می‌رود.

حبیب‌اله زاده همچنین با برشمردن استنادات قانون اساسی، سند چشم انداز و اسناد بالادستی کشور پیرامون توجه به همگرایی و وحدت بین کشورهای اسلامی، این اصول را به عنوان پایه‌های حقوقی پیگیری رویکرد وحدت و اجتناب از فرقه گرایی مورد اشاره قرار داد.

در نشست «یک انقلاب علیه فرقه گرایی و افراط گرایی» علاوه بر جمعی از ایرانیان، تعداد زیادی از علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران از کشورهای دیگر نیز حضور داشتند و سخنرانان به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از منظر نفی فرقه گرایی و افراط گرایی پرداختند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/HFDF9O


ویدیو مرتبط :
هفته ی وحدت از دیدگاه مقام معظم رهبری - بخش 1