سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



پایه شخصیت کودکان در خانواده شکل می گیرد


پایه شخصیت کودکان در خانواده شکل می گیردباشگاه خبرنگاران/ ‌یکی از مهمترین علت های بزهکاری کمبودهای عاطفی کودک و نوجوان در محیط خانواده و اجتماع است که منجر به پریشانی ایجاد عقده های روانی تضاد درونی و در نهایت تمایل به انجام رفتار بزهکارانه می شود.
مجید ابهری رفتار شناس اظهار داشت: بازیهای رایانه ای دارای صحنه های خشونت آمیز فیلمهای غیر اخلاقی و سایتهای نامناسب و ضدفرهنگ در گرایش نوجوانان به بزهکاری تاثیرگذار است.

وی گفت: خانواده های متشنج، خانواده هایی که با طلاق از یکدیگر جدا شده اند والدین معتاد محل زندگی دوستان و همسالان که زمینه بزهکاری در آنها وجود دارد از عوامل اولیه کشش به بزهکاری در کودکان و نوجوانان است. محیط ناسالم رفتاری رشد طبیعی شخصیت نوجوان را کند کرده و آن را آماده بزهکاری می کند.

ابهری افزود: ایجاد محیط سالم کاهش عوامل خطرزا کنترل خشم و خشونت از سوی والدین دور نگه داشتن نوجوان از فعالیتهای پرخطر کنترل خانواده ها به رفتارهای ضد اجتماعی و دوری از دوستان بزهکار در تمایل نداشتن نوجوان به بزهکاری تاثیرگذار است.

این رفتارشناس در ادامه با اشاره به اینکه شخصیت کودکان از زمان تولد تحت تاثیر رفتار پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده قرار دارد گفت: پایه شخصیت کودکان در خانواه شکل می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: با ایجاد محیط سالم و متعادل از طرف خانواده برقراری رابطه عاطفی بین والدین و فرزندان آموزشهای اخلاقی و فرهنگی از طریق رسانه های جمعی و آموزش و پرورش و آگاهی دادن می توان از گرایش نوجوانان به بزهکاری جلوگیری کرد.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کارگاه آموزشی تاثیر شخصیت والدین بر شخصیت کودکان