سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کری با مقامات سعودی و امارات درباره معارضان سوری نشست برگزار می‌کند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در صدد است روز دوشنبه (امروز) با مقامات ارشد امارات متحده عربی و عربستان در «ابوظبی» دیدار کند تا راههایی را برای گردهم آوردن گروههای معارض سوری در کنفرانسی که قرار است به میزبانی عربستان در ماه آینده برگزار شود، پیدا کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، بنا به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا، قرار است نشست‌هایی در پایتخت امارات متحده عربی بین کری، «شیخ محد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان برگزار شود تا بحث‌هایی درباره چگونگی متحد کردن معارضان سوری صورت گیرد.

عربستان سعودی، ایران، ترکیه و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) اوایل ماه جاری میلادی در «وین» دیدار کردند و درباره طرح‌هایی برای آغاز گفت‌وگوهای رسمی بین دولت سوریه و معارضان سوری در اول ژانویه 2016 به توافق رسیدند.

اختلاف بین احزاب معارض سوری که برخی مورد حمایت غرب و دیگر کشورهای عربی خلیج‌فارس هستند، بعنوان یکی از بسیار موانعی است که غرب با آن برای پایان دادن به ناآرامی‌های سوریه روبرو است.

عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی خلیج‌فارس برای مدت‌های زیادی است که از حامیان اصلی شورش علیه «بشار اسد» رئیس‌جمهور اسد هستند و بر کناره‌گیری اسد از قدرت تأکید دارند.

معارضان سوری شامل ائتلاف ملی سوری که در ترکیه مستقر است، یک هیأت سیاسی و طیف وسیعی از گروههای شورشی است که در خصوص یک ساختار نظامی واحد توافق ندارند و به هیچ یک از احزاب سیاسی پاسخ نمی‌دهند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دستپاچگی بی سابقه مقامات انگلیس از تهدید امارات