سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مایکرومکس ادعا می کند که قدرتمندترین موبایل هوشمند را توسعه داده است


مایکرومکس ادعا می کند که قدرتمندترین موبایل هوشمند را توسعه داده است

مایکرومکس بزرگ ترین تولید کننده تلفن همراه در کشور هند است که معمولا موبایل هایی اقتصادی را توسعه می دهد. این شرکت به تازگی تلفن همراهی قدرتمند معرفی نموده که در واقع می توان لقب اولین پرچمدار شرکت هندی را به آن اعطا کرد.

در این میان نکته جالب تر این است که شرکت یاد شده ادعا می کند که تلفن هوشمند «Yu Yutopia»، پرقدرت ترین اسمارت فون بر روی کره زمین است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانگونه که ذکر کردیم، تلفن همراه Yu Yutopia اولین پرچمدار حقیقی مایکرومکس به شمار می رود و شرکت هندی، تصمیم گرفته در ساخت بدنه آن از منیزیوم و آلومینیوم بهره گیرد.

اما سوال اینجاست که چرا این شرکت هندی، موبایل یاد شده را قوی ترین تلفن همراه می داند؟ برای یافتن پاسخ، باید نگاهی داشت به مشخصات این اسمارت فون.

قلب تپنده این موبایل هندی، اسنپدراگون ۸۲۰ است و به نظر می رسد که سازنده تصمیم گرفته مشکلات حرارتی این چیپست را نادیده گرفته و از تمام قدرتش استفاده نماید. این در حالیست که اسنپدراگون ۸۱۰ با ۴ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 همراهی می شود. برای ذخیره سازی اطلاعات نیز قادر هستید در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، از کارت حافظه جانبی نیز استفاده کنید؛ مزیتی که این روزها در موبایل هایی با مشخصات اینچنینی کمتر مشاهده می شود.

در کنار نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن 2K، سنسورهای دوربین نیز بخش دیگری از این اسمارت فون هستند که مورد توجه سازنده هندی بوده اند. با اینکه این روزها سر سونی برای تحویل سفارش های مختلف برای سنسور دوربین حسابی شلوغ است، باز هم هندی ها موفق شده اند سنسور ExmorRS IMX230 سونی که به رزولوشن ۲۱ مگاپیکسلی تجهیز شده را از ژاپنی ها تحویل گیرند؛ دوربینی که در آن لرزشگیری سخت افزاری نیز به کار گرفته شده تا ویدیوهایی که ثبت می کنید با لرزش بسیار کمتری همراه گردند.

این در حالیست که سنسور دوربین جلویی نیز ۸ مگاپیکسلی بوده و به لنزی ۸۶ درجه و عریض و همچنین گشودگی دهانه لنز F/2.2 مجهز گشته است.

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری این تلفن همراه نیز در مدت ۳۰ دقیقه، از صفر به شصت درصد خواهد رسید. سازنده خبر می دهد از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نسخه ۲.۰ در این اسمارت فون استفاده شده است.

سیستم عامل به کار رفته در Yu Yutopia سیانوژن ۱۲.۱ است که بر بستر اندروید ۵.۱.۱ توسعه پیدا کرده و این در حالیست که موبایل یاد شده به زودی به سیانوژن ۱۳ نیز بروز رسانی خواهد شد که بر بستر اندروید مارشملو ساخته شده. ضخامت موبایل مورد بحث هم به ۷.۱ میلیمتر و وزنش به ۱۵۹ گرم می رسد.

نکته جالب تر اما قیمت تلفن همراه یاد شده است که مایکرومکس آن را حدود ۳۷۶ دلار تعیین نموده. البته باید خاطر نشان کرد که این اسمارت فون در حال حاضر صرفا در کشور هند به فروش خواهد رسید و باید دید مایکرومکس در آینده نزدیک تصمیم به ارائه این پرچمدار به شکل جهانی خواهد داشت یا خیر.

با این حال، اگرچه شرکت سازنده ادعا دارد که این تلفن همراه، قدرتمندترین موبایل توسعه یافته تا کنون است اما باید در نظر داشت که سامسونگ با توسعه چیپست اگزینوس 7420 به سادگی توانست بر اسنپدراگون ۸۱۰ پیشی گیرد. اکنون خانواده گلکسی اس ۶ به همراه نوت ۵، همه از همین چیپست مجتمع بهره می گیرند.

در نهایت می توانید ویدیوی معرفی Yu Yutopia از مایکرومکس را تماشا کنید.

منبع: Engadget

برچسب‌ها:Yu Yutopiaاخبار تکنولوژیمایکرومکسموبایل Yu Yutopia

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
Smart Ring حلقه هوشمند برای کنترل موبایل هوشمند در انگشت تان