فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نیاز به اشتغال 45 هزار ایثارگر/نحوه احراز شهادت شهدای مدافع حرم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در حاشیه همایش مسئولان روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور و سازمان‌های تابعه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش بودجه بنیاد شهید گفت: نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش بودجه داشتیم. که همان افزایش حقوق است. طبیعتا اینکه بگوییم بودجه کافی است نه باید بگوییم کافی نیست. ولی با توجه به وضعیت نفت و وضعیت اقتصادی دولت، این افزایش بودجه هم فقط همان 12 درصد افزایش حقوق هاست. می‌کوشیم برنامه‌های بنیاد را با همین بودجه انجام دهیم.

ایرلاین‌های خصوصی خدمات نیم بهای ایثارگران نمی‌دهند مگر اینکه ما تامین کنیم/اگر بودجه‌اش تامین شود ما هم تلاش می‌کنیم

وی در پاسخ به سوالی در مورد اختلال در ارائه بلیط‌های نیم بهای هواپیما به ایثارگران گفت: زمانی امام(ره) دستور دادند بلیط‌های ایثارگران نیم بها باشد و آن هم زمانی بود که ما فقط شرکت ایران ایر را داشتیم که دولتی بود. الان تعداد زیادی ایر لاین داریم که خصوصی است و آن‌ها هم حاضر نیستند که خدمات نیم بها بدهند، مگر اینکه ما تامین کنیم. اگر بودجه‌اش تامین شود ما هم تلاش می‌کنیم تا موضوع بلیط نیم بها مهیا شود. به دولت در این زمینه پیشنهاد دادیم و دولت هم همکاری می‌کند و امیدواریم بتوانیم این طرح را به طور کامل اجرایی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره بحث مسکن ایثارگران گفت: وزارت مسکن کاملا نسبت به در اختیار گذاشتن زمین به ایثارگران همکاری داشته است. درصدی که در قانون بودجه سال گذشته آمده بود و آنچه که ما درخواست کردیم در شهرهایی که امکان داشته در داخل محدوده به ما زمین واگذار کردند منتها ما نسبت به تسهیلات بانکی مشکل داشتیم. بنابراین کار انجام شده است ولی آنچه که ما علاقمند بودیم در مورد ایثارگران برنامه ریزی شود، انجام نشد. ولی با برنامه ششم که حالا تدوین کردیم، سالانه تعداد زیادی از ایثارگران که تا به حال از وام مسکن یا زمین استفاده نکرده‌اند، برنامه ریزی شده که انشاالله طبق برنامه تسهیلات دریافت کنند. سعیمان اینست که در چهار سال اول برنامه ششم، مسئله مسکن ایثارگران را حل کنیم.

45 هزار ایثارگر نیاز به اشتغال دارند

حجت الاسلام شهیدی در پاسخ به سوالی در مورد آمار اشتغال و صندوق اشتغال بنیاد گفت: روزی که به بنیاد آمدیم حدود 67 هزار افراد طالب کار داشتیم. برنامه‌ریزی کردیم و در حدود 28 هزار و 372 نفر در دستگاه‌های دولتی که یک چهارم سهمیه استخدامی ایثارگران در نهادها و وزارتخانه‌هاست را جذب کرده‌ایم.در راه‌های خوداشتغالی و کارآفرینی هم برنامه ریزی کردیم و حدود 20 هزار 594 نفر در این زمینه برایشان کار ایجاد شد و مجموعا 48 هزار فرصت شغلی در این دو سال و نیم ایجاد شده و عزیزان وارد بازار کار شدند. در جلسه شورای صندوق اشتغال که داشتیم، عنوان شد که حدود 45 هزار نفر دیگه نیاز به شغل دارند.

مشکل بیمه ایثارگران با دستور مستقیم رئیس جمهور حل شده است

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به بحث بیمه تکمیلی و سلامت ایثارگران گفت: یکی از اهدافمان در بنیاد یقینا مسئله درمان ایثارگران است. والدین شهدا و ایثارگران سنشان بالا آمده و مشکلاتشان زیاد شده و ما نسبت به درمان این‌ها کوشیده‌ایم تا می‌توانیم از بیمارستان‌های بنیاد یا بیمارستان‌های طرف قرارداد بنیاد استفاده کنیم. حتی از بیمارستان‌های تهران گروه‌های پزشکی به شهرستان‌ها اعزام شدند تا با بیماران دیدار کنند اگر همانجا نیاز است مداوا شوند و اگر نشد در سطح استان و یا برای انتقال به تهران زمینه برای درمان کامل فراهم شود. نسبت به بیمه آن‌ها هم چند ماه قبل با مشکل مواجه شدیم. و با دستور مستقیم آقای رئیس جمهور مسئله بیمه حل شده و فکر می‌کنم ما دیگر مشکلی نسبت به بیمه ایثارگران نداشته باشیم.

مسئله درمانگاه سردشت و مسئله درمان ایثارگران به وزیر بهداشت واگذار شده است/درباره مسئله احراز شهادت شهدای مدافع حرم منتظر اعلام نظر دستگاه مربوطه می‌مانیم

وی در پاسخ به سوالی در مورد بیمارستان ساسان و رسیدگی به نارضایتی جانبازان شیمیایی گفت: در مسئله نوسازی بیمارستان‌ها هم از نظر ساختمان هم از نظر لوازم پزشکی و هم از نظر پزشکی، گام هایی برداشتیم که خود وزیر بهداشت از ما تشکر کرد و گفت در بیمارستان‌های بنیاد شهید انصافا تغییر و تحول به وجود آمده است. منتها تعداد افراد جامعه ما زیاد است. یک جامعه سه میلیون و 200 هزار نفری داریم. هر چقدر هم که فعالیت کنیم شاید نتوانیم رضایت صد درصد همه ایثارگران را حاصل کنیم. مسئله درمانگاه سردشت را هم به وزیر بهداشت واگذار کردیم که عهده دار مسئله درمان ایثارگران به خصوص شیمیایی‌ها شود منتها با نظر بنیاد شهید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در پاسخ به سوالی در مورد رسیدگی به پرونده‌های شهدای مدافع حرم گفت: درباره مسئله احراز شهادت شهدای مدافع حرم منتظر اعلام نظر دستگاه مربوطه می‌مانیم. طبیعتا فوری در کمیته احراز شهادت بررسی شده و در آمار شهدا حفظ خواهند شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مستند «کرار»درباره زندگی و شهادت یکی از شهدای مدافع حرم