نشریه صهیونیستی: وحشت تل آویو از موشک عماد/ اسرائیل آماده بمباران شهرهای موشکی ایران


روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به قدرت موشکی ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: به نظر نمی‌رسد وزارت جنگ اسرائیل از اعلام ایران مبنی بر ارتقای برد موشک بالستیک عماد برای هدف‌گیری تل آویو نگران شده باشد. صنعت هوا- فضای رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر، اقدام به آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع موشکی بالستیک "آرو-3 " کرد. این سامانه رهگیر که در قلب اسراییل مستقر شده است می‌تواند موشک شلیک شده به دست دشمن را در آسمان نابود کند.

این گزارش می‌افزاید: رادارهای پیشرفته این سامانه و ایستگاه کنترل آتش آن می‌توانند تهدیدات را بسیار پیشتر از نزدیک شدن به اسرائیل شناسایی کرده و دستور برای ارسال موشک‌های رهگیر را بدهد. 

در اتمسفر پایین‌تر، سامانه دفاع موشکی "آرو-2" به عنوان لایه دوم دفاعی تل آویو قرار دارد. در سال جدید، سامانه پیشرفته دفاع موشکی "رافائل" و سامانه "دیوید اسلینگ" برای حفاظت از اسرائیل عملیاتی شدند. سامانه دفاع موشکی دیوید اسلینگ این توانایی را دارد که با موشک‌های رهگیر، کلاهک‌های جنگی نیروهای متخاصم را در سرزمین‌های دشمن هدف بگیرد.

این رسانه صهیونیست در ادامه نوشت: صنعت هوا- فضای اسرائیل در سال گذشته رادارهای جدید "اسپکترا" و "اولترا" را رونمایی و به ارتش تحویل داد. رادار اسپکترا توانایی شناسایی موشک‌های بالستیک و کروز را داراست. این رادار می‌تواند حرکت ماهواره‌ها در فضا را نیز رصد کند. از سوی دیگر، سامانه اولترا می‌تواند به صورت خودگردان به جستجو، کشف و طبقه‌بندی تهدیدات بپردازد.

یک مقام که نخواست نامش فاش شود، به این نشریه صهیونیستی گفت: به طور مشخص معلوم نیست که چه زمانی اسرائیل این رادارها را خریداری کرده است اما مدتی است که از آن استفاده می‌کند.

این گزارش در ادامه مدعی شد: علاوه بر موارد ذکر شده، نیروی هوایی اسرائیل این توانایی را دارد که پایگاه‌های موشکی ایران را در صورت دریافت اطلاعات امنیتی مبنی بر حمله قریب الوقوع تهران به تل آویو هدف قرار دهد. با این وجود، افزایش پول‌های ایران برای ارتقا دادن موشک عماد می‌تواند برای اسرائیل نگران کننده باشد. این امر یادآور پیشرفت صنعت نظامی ایران است. میلیون‌ها دلار پول نفت و گاز ایران به طور قطع این تهدیدات را افزایش می‌دهد.

این رسانه پس از تعریف و تمجید از سامانه موشکی صهیونیست‌ها در پایان با پذیرش قدرت موشکی ایران مدعی شد: واقعیت این است که هر تسلیحاتی که در ایران تولید می‌شود پس از مدتی در دستان حزب الله لبنان دیده می‌شود. اسرائیل باید بکوشد مانع از انتقال تسلیحات ایران به حزب الله شود. حقیقت تلخ این است که ایران توانایی تولید موشک‌های بالستیک و هدایت شونده دارد و آن را در اختیار حزب الله لبنان قرار می‌دهد. این موشک‌های زمین به زمین بسیار دقیق و مرگبار است. زرادخانه موشکی حزب الله یکی از بزرگترین زرادخانه‌‌های موشکی دنیاست. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
موشک های M75 حماس در انتظار بمباران تل آویو